Toon posts:

mail

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb goed gezocht maar een passend antwoord niet kunnen vinden:
ik heb een erver staan met daar een website opgehoost het is nog maar een demotje http://213.46.100.2. Dit alles draait onder windows 2000 prof.
Nu dient deze server ook voor ftp. Mar nu wil ik hemm oook nog graag als mailserver gaan gebruiken wat is dan het idee??
hehe komt ie:
Ik heb 4 verschillende email adressen bij vier verschillende accounts zonnet, chello, wanado en mijnmoederschool nu wil ik dat alle emails gewoon binnekomen en dat iedereen zijn eigenste post krijgt dus ik bijv zonnet maar geen school mail. En iedereen moet zijn email overal in huis op verschillende pc's kunnen lezen. is hier een handig progje voor? en zekers stabiel is :D ik dank jullie al vast hartelijk :D

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
head>
meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
meta name=ProgId content=Word.Document>
meta name=Generator content="Microsoft Word 10">
meta name=Originator content="Microsoft Word 10">
link rel=File-List href="website_bestanden/filelist.xml">
link rel=Edit-Time-Data href="website_bestanden/editdata.mso">
!--[if !mso]>

Das toch mooi, dat Office .... :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ehm een mailserver is totaal overbodig voor zoiets. Die gebruik je normaal gesproken om zelf mail adressen aan te maken op je eigen server. Meestal binnen een LAN (bedrijfs) netwerk. Je kunt deze server ook via het simple mail transfer protocol (smtp) mail naar andere adressen sturen binnen je eigen netwerk. Als je buiten dit netwerk ook mail wilt versturen zul je je er eerst een eind in moeten verdiepen (vooral beveiliging ed). Dit omdat je bij verkeerde instellingen zo een open relay mailserver hebt lopen.

Dit lijkt echter niet wat jij van plan bent. Jij wilt alleen je mail centraal en per persoon ontvangen. Hier heb je geen mailserver, maar een mailclient voor nodig. En ik kan je vertellen: zelfs met je standaard outlook express kun je dat nog instellen. Ga eens wat expirimenteren met identities (onder file) en accounts (onder tools/extra). Ik weet zeker dat je daar geen enkel probleem mee zult hebben.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
maar zelf mailadressen maken wil ik ook wel hoor:D

Verwijderd

Instaleer gewoon een goeie mail server. daar kan je osse pop boxen laten doorwijzen naar accounts , en er zit al gelijk een webbased mail station in.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 08:40:
Instaleer gewoon een goeie mail server. daar kan je osse pop boxen laten doorwijzen naar accounts , en er zit al gelijk een webbased mail station in.
En wat voegt dit stukje text nou toe aan de discussie :?

Anyway, voor het zelf sturen van mails buiten je eigen domain, zul je je eerst een stuk moeten verdiepen in de security rond mailservers. Als je een open-relay mailserver aanmaakt heb je binnen 10min een lading spammerts die via jou server vanalles de buitenwereld inhelpen en 5min later ben je afgesloten door je provider.

zie ook hier (hoe en wat met mailservers)
gratis mailservers
en er is zelfs nog een stukje faq

Zo even bij elkaar ge'omega't. Als je zelf nog even doorzoekt moet je er wel uitkomen. Hier zijn in principe al tig topics over geweest.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik wat aan :D

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik gebruik mail deamon (mdeamon) van altn

En mijn user account haalt ook nog eens 4 pop boxen leeg en zet die in m`n user mail map.

Verwijderd

Topicstarter
hoe zou je het dan moeten maken om online je mail te checken

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Via de webmail die ook in mdeamon zit. Gebruik ik ook.

Zit er gewoon allemaal standaard in.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ga naar tucows, zoekm een mailserver, kijk of die ook POP accounts kan downloaden.
Klaar.

En jij had gezocht ? Lijkt me niet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.