Klinkt heel simpel maar bezorgt mij al dagen lang hoofdpijn! Dit is het geval:
Ik heb een desktop en een laptop, beiden uitgerust met XP Home Edition. Ik heb ze aan elkaar hangen met een kruiskabel. Na alles te hebben opgezet kan de laptop alle gedeelde bestanden op de desktop wel bereiken maar de desktop kan de laptop-bestanden NIET bereiken! De desktop ziet 'm wel, maar krijgt geen toegang tot de laptop's gedeelde bestanden, dan komt er een foutmelding die zegt dat er een fout aanmeldingsscript wordt gebruikt.
Dit heb ik al gedaan en/of geprobeerd:
- Wizard thuisnetwerk op beide pc's; ze hebben btw dezelfde werkgroep
- Handmatig verbinding maken via TCP/IP (ip's 192.168.x.x)
- Firewalls staan uit (ook die van XP zelf)
- In computerbeheer & services alles gestart wat maar iets ermee te maken kan hebben
Wat zie ik over het hoofd!??
Ik heb een desktop en een laptop, beiden uitgerust met XP Home Edition. Ik heb ze aan elkaar hangen met een kruiskabel. Na alles te hebben opgezet kan de laptop alle gedeelde bestanden op de desktop wel bereiken maar de desktop kan de laptop-bestanden NIET bereiken! De desktop ziet 'm wel, maar krijgt geen toegang tot de laptop's gedeelde bestanden, dan komt er een foutmelding die zegt dat er een fout aanmeldingsscript wordt gebruikt.
Dit heb ik al gedaan en/of geprobeerd:
- Wizard thuisnetwerk op beide pc's; ze hebben btw dezelfde werkgroep
- Handmatig verbinding maken via TCP/IP (ip's 192.168.x.x)
- Firewalls staan uit (ook die van XP zelf)
- In computerbeheer & services alles gestart wat maar iets ermee te maken kan hebben
Wat zie ik over het hoofd!??