Zelfbouw NAS [win2k server]

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
Ik denk erover om zelf een NAS te gaan bouwen

Via Epia 800 main
256 MB SDRAM
Promise FastTrak SX4000
4x 40 GB HD (Maxtor of Seagate)
Win2k server (met services for Unix en Server Appliance Kit)

Epia 800 moet meer er als voldoende zijn om wat filesharing-services te draaien, zeker als er zo'n raid-controller de hd's aanstuurd.

Wil RAID level 5 gaan draaien, veiligheid van data is belangrijker dan de snelheid, het netwerk zal immers toch wel de bottleneck gaan vormen.

Nu moet je bij de windows install drivers voor de raid-array installeren, van diskette..damn, die epia 800 heeft geen diskette-aansluiting onboard |:(

Kan die via een USB-diskettedrive? kan ik de drivers op de windows-cd slipstreamen?

Kan iemand nog andere problemen bedenken?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Als een USB diskettedrive door je moederbord wordt herkend en wordt toegekend als A-station moet dat wel kunnen ja.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je zou een unattended installatie file kunnen maken van windows 2000 server, en via het netwerk (linux bak, of win9x,w2k/xp) windows 2000 server unattended kunnen installeren, dit heeft als voordeel dat je dan wel 3rd party drivers in die unattended file kan meegeven en deze kan je dan inladen van een $oem$ directory (onder de i386 map) zonder dat je een diskettestation nodig bent

zo doe ik het thuis en op het werk namelijk ook als ik mijn server opnieuw moet installeren (en ik installeer ook veel servers bij klanten, tis dan bijzonder handig als je een 'handoff' installation kan doen op die manier

A wise man's life is based around fuck you