Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakertjes en Tweakerinnetjes,

Ik heb een vreemd probleem, en ik vroeg me af of iemand van jullie dit misschien bekend voorkomt.

Ik heb een PC met daarop Windows 98 SE NL (geïnstalleerd op C partitie), en daarnaast heb ik Windows XP Pro NL (geïnstalleerd op de D partitie). Geen probleem, mooi automatisch multiboot gemaakt na de installatie van Windows XP.

Maar nu komt het: Ik kan onder Windows 98 NIET meer in veilige modus opstarten ! :'( Ik kan dus kiezen tussen Windows 98 en Windows XP, en voordat de timeout verstrijkt kan ik dus op F8 drukken voor de overige opstartmogelijkheden... goed, ik druk dus op F8, en kies voor "Veilige Modus", en dan kan ik kiezen of ik de veilige modus wil hebben van Windows 98 of voor Windows XP... maar als ik dan voor Windows 98 kies, dan start deze gewoon op (dus zonder veilige modus !). :?

Windows XP kan ik op deze manier wel in de veilige modus opstarten. Als ik het opstartmenu bekijk (dus na het drukken op F8) dan ziet dat er ook echt uit à la Windows XP (met dingen zoals de active directory structuur herstellen, veilige modus met commandprompt etc. etc.), en niet het opstartmenu (dus na het drukken op F8) van Windows 98... :?

Het is een heel verhaal geworden, maar hier nog even in 't kort wat er nu aan de hand is:

- Bootmenu met Windows 98 en Windows XP
- Druk op F8, dan krijg ik de extra opstartopties van Windows XP, en niet die van Windows 98.
- Het lijkt nu onmogelijk om Windows 98 in veilige modus op te starten.

Wie helpt mij hiermee ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
probeer anders eens met een bootmanager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:30
bij booten niet op f8 drukken
in het normale bootmenu w98 kiezen
na de enter , onmiddellijk de ctrl toets ingedrukt houden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of dan meteen F8 drukken kan wel, maar idd niet voor of tijdens de bootmanager van XP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 16:44:
of dan meteen F8 drukken kan wel, maar idd niet voor of tijdens de bootmanager van XP....
Sorry Ajouin, met CTRL lukte het me helaas niet... maar toch een :> voor het posten van een reactie.

Bedankt andre_at_home ! Met F8 ná het bootmenu is het me gelukt om in de veilige modus te komen! Nu je het zegt, het is eigenlijk heel logisch om op F8 te drukken. Ik zal 't onthouden. Bedankt ! En ook een :> voor jou! :)