Gisteren viel bij mij in de hele gemeente de ADSL verbinding weg. Volgens de helpdesk lag dit aan mijzelf (wat later dus bleek niet zo te zijn) en die vertelden mij het modem te resetten (ik had geen backup van mijn NAT setup in het modem
)
Nu was vandaag ADSL weer up maar ik krijg het openen van poort 25 voor de mailserver niet voor elkaar.
Ik heb het een en ander aan topics gevonden in de search maar niets mocht baten
even een situatie :
Mijn server voor ADSL en webserver : ip 10.0.0.150 en 192.168.5.88 voor het interne netwerk draait slackware 8.1
Windows 2000 server met exchange 2000 mailserver
ip 192.168.5.10
Ik heb op de slackware server met iptables poort 25 geforward naar 192.168.5.10, dit weet ik zeker dat dit goed is omdat het voorheen ook prima werkte.
Waar ik nou niet uitkom is waarom de thomson modem geen poort 25 open wil gooien.
Wat moet ik nou precies invoeren in de config van het ding
ik ben bang dat ik de verkeerde ip's ofzo invoer
wat moet ik invullen bij inside adress, outside adress inside port, outside port
(poorten lijkt me alletwee op 25 moeten staan trouwens)
Iemand enig idee
Nu was vandaag ADSL weer up maar ik krijg het openen van poort 25 voor de mailserver niet voor elkaar.
Ik heb het een en ander aan topics gevonden in de search maar niets mocht baten
even een situatie :
Mijn server voor ADSL en webserver : ip 10.0.0.150 en 192.168.5.88 voor het interne netwerk draait slackware 8.1
Windows 2000 server met exchange 2000 mailserver
ip 192.168.5.10
Ik heb op de slackware server met iptables poort 25 geforward naar 192.168.5.10, dit weet ik zeker dat dit goed is omdat het voorheen ook prima werkte.
Waar ik nou niet uitkom is waarom de thomson modem geen poort 25 open wil gooien.
Wat moet ik nou precies invoeren in de config van het ding
ik ben bang dat ik de verkeerde ip's ofzo invoer
wat moet ik invullen bij inside adress, outside adress inside port, outside port
(poorten lijkt me alletwee op 25 moeten staan trouwens)
Iemand enig idee