PCI / IRQ vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Even een paar snelle vraagjes waar ik geen eenduidig antwoord op kon vinden.. alvast bedankt voor de moeite.

- Is het altijd zo dat het AGP slot en het eerstvolgende PCI slot hetzelfde IRQ delen?
- Welke PCI sloten werken elkaar het minst tegen (als je snapt wat ik bedoel)?
- Wat is in het algemeen het beste PCI slot om een Live! geluidskaart in te doen? Degene het verst van het AGP slot en de andere PCI kaarten vandaan? Helemaal onderaan, tegen het ISA slot aan (die leeg is)?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
AGP slot en eerste PCI slot sharen meestal wat IRQ's, niet slim om dus een tweede PCI videokaart direct onder de AGP te hangen. Geluidskaarten kan je in de regel het best onderin drukken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

QuarK schreef op 14 februari 2003 @ 22:14:
Even een paar snelle vraagjes waar ik geen eenduidig antwoord op kon vinden.. alvast bedankt voor de moeite.

- Is het altijd zo dat het AGP slot en het eerstvolgende PCI slot hetzelfde IRQ delen?
- Welke PCI sloten werken elkaar het minst tegen (als je snapt wat ik bedoel)?
- Wat is in het algemeen het beste PCI slot om een Live! geluidskaart in te doen? Degene het verst van het AGP slot en de andere PCI kaarten vandaan? Helemaal onderaan, tegen het ISA slot aan (die leeg is)?

Je kon hier geen eenduidig antwoord op vinden omdat er niet één eenduidig antwoord is, het verschilt namelijk per mobo :o

(ik zou er sterk naar neigen deze naar PMG te moven, overigens :z )

Je geeft niet je type mobo, dus veel meer kan ik niet zeggen, maar wat je vaak ziet is het volgende:

PCI1+AGP
PCI2+onboard devices (USB, extra IDE controller etc)
PCI3+PCI5
PCI4+PCI6+ISA

Maar het verschilt dus veel. 3 en 4 zijn doorgaans het veiligst, maar dat weet je nooit 100% op voorhand.

Oslik blyat! Oslik!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb de Asus A7V266-E, VIA KT266A chipset dus.
Ik heb op dit moment geen tijd om de boel open te schroeven, maar ga morgen eens lekker jongleren met PCI kaartjes.. ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
dion_b schreef op 14 February 2003 @ 22:21:

[...]

Je kon hier geen eenduidig antwoord op vinden omdat er niet één eenduidig antwoord is, het verschilt namelijk per mobo :o

(ik zou er sterk naar neigen deze naar PMG te moven, overigens :z )

Je geeft niet je type mobo, dus veel meer kan ik niet zeggen, maar wat je vaak ziet is het volgende:

PCI1+AGP
PCI2+onboard devices (USB, extra IDE controller etc)
PCI3+PCI5
PCI4+PCI6+ISA

Maar het verschilt dus veel. 3 en 4 zijn doorgaans het veiligst, maar dat weet je nooit 100% op voorhand.
Volgens mij is het zo :P

AGP 1 + PCI 1
PCI 2 + PCI 3
PCI 4 + PCI 6/ISA
PCI 5 + onboard devices :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Termi schreef op 14 February 2003 @ 23:30:
[...]

Volgens mij is het zo :P

AGP 1 + PCI 1
PCI 2 + PCI 3
PCI 4 + PCI 6/ISA
PCI 5 + onboard devices :).

FF mezelf quoten:
Ik heb ook geen 2 mobo's met hetzelfde indeling...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1