Geluidskwaliteit DIVX in stereo

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:36

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik draai graag es wat DivX'jes, we hebben hier 315 dus daar ben ik wel ff zoet mee :)

Ik draai al het geluid uit mijn computer gewoon via mijn versterker en boxen via Sb Live... Ik vind dat vooral spraak erg vaak SLECHT klinkt. Het klinkt heel erg ingedompeld en absoluut niet ruimtelijk.
Een goeie CD (bijvoorbeeld Celtic Myst) klinkt spraak echt ontzettend goed.
Komt dit omdat de DVD in een surround formaat is reript en daarom niet helemaal juist in Stereo wordt weergegeven.
Ik hoor dit erg vaak bij DivX'jes en geef steeds mijn boxen de schuld maar ik denk niet dat dat het is :)
Trouwens sommige DVD rips klinken WEL goed, dus misschien dat die wel in standaard Stereo zijn Geript.
Is het dan ook zo dat als ik nou een compleet surround systeem zou hebben dat dan het geluid wel goed klinkt?
Wie kan mij dit even duidelijk maken.

Verwijderd

De meeste DivX films die je op het internet vindt zijn met een maximale compressie inelkaar gedraaid. En ook daar is de geluidskwaliteit de dupe van.
Als je zelf een DivX maakt kan je zelf bepalen op welke kwaliteit je het geluid comprimeert. Als je het geluid met MP3 128kbps 48Khz Stereo ripped, dan klinkt het verder wel goed. Alleen komt het geluid alleen al, van een film van 100 min., wel uit op zo'n 100Mb.
Dus aan je installatie zal waarschijnlijk niets mankeren.

GrTnX Corleone

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:36

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Jah ik snap dat de kwaliteit per DivX kan verschillen. Hangt inderdaad af van hoe die gene hem geript heeft.
Toch zie ik ook vaak films die de zelfde kwaliteit hebben waarvan er toch 1tje weer slechter geluid heeft dan de andere.
Misschien is slechter de goede opschrijving niet. Ik vraag me nog steeds af hoe surround klinkt in stereo.
Ik heb ooit es een DVD-rom gehad en daarmee wat films gedraaid. ook draai ik wel eens DVD's via het netwerk hiero. Mijn ervaring is dat het geluid inderdaad wel uit goede kwaliteit bestaat als ik het afspeel in surround, maar dat de verhoudingen niet kloppen. Bassen en achtergrond geluiden zijn overdreven hard in vergelijking tot spraak. Soms hoor je mensen echt zowat niet praten waardoor je het volume moet versterken. Dit zorgt alleen bij actie scenes voor trillende deuren en ramen.
Is mijn vondst juist? of zit dit anders.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Even wat anders:

Bij mij (SB AWE64) klinken DivXjes onder Win2k perfect, maar onder Win98SE ook erg ingeblikt, niet frisss dus.

Dit ligt noch aan de hardware, noch aan de films dus, aangezien het onder Win2k WEL perfect gaat.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.