Engels in het forum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Wat is het officiele standpunt m.b.t. Engels in het forum? Er was onlangs een vraag van een niet-Nederlander met betrekking tot een Nederlands bbNed ADSL abonnement (hij woont in Nederland!) en stelde deze vraag geheel in het Engels omdat de arme stakker (nog) geen Nederlands spreekt.

Ik merkte op dat er een aantal mensen waren die van mening waren dat dit een Nederlands forum was, en dat Engelse topics gesloten dienen te worden.

Ik vraag me af wat het officiele standpunt hier op is.... Helemaal gezien dat het forum "gathering of tweakers" heet, en niet "verzameling van sleutelaars" ;)

Verder: _o_ aan Tweakers.net! Zelfs in Amerika nog steeds mijn favoriete site :*)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 13:27
Ik denk zelf dat we het tot het Nederlands moeten beperken. 1 reden; mensen die geen Nederlands spreken hebben niet de mogelijkheid om de FAQ's etc. te lezen. Aangezien hier nogal wat nadruk op wordt gelegd ( ;) ) denk ik dat het beter is om Niet-Nederlands-Sprekende-Mensen niet toe te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engelstalige topics zijn meestal afkomstig van users die hun vraag in om en nabij de 60 fora hun vraag posten, en te lui zijn om te vertalen.

Echter komen er in fora als DPC weleens Amerikanen, of andere buitenlandse gasten, die een topic in het Engels openen. Het gaat dan niet om vragen ofzo, het heeft meer een sociale achtergrond. Die topics moeten ook gewoon kunnen.

Het is dus niet dat Engelstalige topics per definitie niet mogen, er wordt per geval bekeken wat de precieze reden van een topic is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ook dat we hier alleen Nederlands moeten praten, moet er niet aan denken dat de helft van alle topics Engels is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.<!-- argh! -->

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Taalgebruik op GoT

Ik neem aan dat als de topicstarter duidelijk uitleg geeft waarom hij in het Engels op een Nederlands forum post, dat daar niet moeilijk over gedaan wordt. Meestal betreffen Engels topics crossposts van een buitenlands forum, daarom wordt het meestal niet toegestaan, maar ik kan me voorstellen dat het bij zoiets wordt toegestaan. Maar de crew mag hier even bevestiging over geven :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Compubiter op 14-02-2003 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Zou je hiermee niet discrimineren? :? Ik bedoel: Amerikanen kunnen hun vraag wel kwijt op dslreports.com of een ander tech forum.... maar ik denk dat ze daar gaan lachen als je aankomt met een bbNed/XS4All probleem.

Om nou voor het (zeer) beperkte aantal mensen de FAQ te gaan herschrijven heeft ook geen zin. Maar als er nu heel af en toe es iemand in het Engels post (omdat ie een typisch aan Nederland gerelateerde vraag heeft) moeten we deze topics dan ook maar meteen sluiten? Dat gaat toch helemaal tegen de tolerantie in die wij Nederlanders zouden hebben? ;)

Mischien een klein, 1 pagina groot, Engels FAQje met de hoofdlijnen, en een verwijzing dat ze de rest maar in het Nederlands moeten leren? Meteen goede cursus voor ze :D :D

Kijk als iedereen in een keer Duits of Frans begint te kleppen dan kun je net zo goed tweakers.eu gaan exploiteren ;) maar ik denk dat we geen probleem moeten maken van de enkeling die eens in het Engels post......

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheatah toch :D

Is iets wat per geval bekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:46:
Engelstalige topics zijn meestal afkomstig van users die hun vraag in om en nabij de 60 fora hun vraag posten, en te lui zijn om te vertalen.
Op Tweakers.net zelf krijg je veel stukjes van artikelen in het engels voorgeschoteld.
No problemo!

Dacht dat nederlanders de kans niet zou laten liggen om met hun talenknobbel te
pronken!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

With reference to user goser reaction:

I also wouldn't mind if a topic in the English language is opened as long as the TS isn't familiar with our language and is not starting a topic that isn't allowed according the rules.

On the other hand, it may occur that, if you use our native Dutch language in an English forum, people will not be able to understand you and will probably not help you so why should we?.

Maar ik denk dat de moderators (Engels woord) een Topic Starter (Engels woord) wel aardig in kunnen schatten. Wij Tweakers (Engels woord) zijn de beroerdsten niet om te helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 14-02-2003 22:56 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GuardianAngel schreef op 14 February 2003 @ 22:56:
With reference to user goser reaction:

I also wouldn't mind if a topic in the English language is opened as long as the TS isn't familiar with our language and is not starting a topic that isn't allowed according the rules.

On the other hand, it may occur that, if you use our native Dutch language in an English forum, people will not be able to understand you and will probably not help you so why should we?.

Maar ik denk dat de moderators (Engels woord) een Topic Starter (Engels woord) wel aardig in kunnen schatten. Wij Tweakers (Engels woord) zijn de beroerdsten niet om te helpen.
idd het is net zoiets als mensen die je op het station plotseling in het duits of engels dingen beginnen te vragen in de veronderstelling dat we ze begrijpen.
Opzich ben ik de beroerdste niet om te reageren, zolang ze eerst maar vragen of ik hun begrijp, anders lul ik gewoon in nederlands terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22
[nohtml]
maartena schreef op 14 February 2003 @ 21:48:
Zou je hiermee niet discrimineren? :?
Uhh...hallo? Mja, als mensen mij negeren als ik op Slashdot nederlands ga posten is dat dus ook discriminatie? Hmm.. :)

Maareh, als het geen crosspost is van nog 10 andere forums, dan heb ik verder geen enkel probleem met een keertje een engels topic, maar dan mag idd wel duidelijk blijken waarom iemand in het Engels post. Natuurlijk, als er bv. vanaf een Engelstalige site naar tnet gelinkt wordt, dan zijn Engelstalige reacties wmb best. En in het geval wat je net noemt, vind ik het ook helemaal geen probleem (het gaat specifiek over iets dat alleen in NL boeit, maar iemand spreekt nog geen goed Nederlands..nou, okee..prima?)

Wat dat betreft ben ik het dus helemaal met je eens, maar ik denk dat bijna iedereen hier dat wel is :)
Pagina: 1