Met de WindowsXP cd ken je partioneren , formatteren en installeren. Ken dat ook met de Windows98 SE cd? Dat je bijvoorbeeld FDISK kan opstarten via de cd , maar ook via de cd kan formatteren?
Jawel hoor... dat kan. De partitie maken niet, formateren wel. Je kan de windows installatie starten zonder een geformateerde schijf. Na de stap van het kiezen van de lokatie wordt de desbetreffende schijf geformateerd.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
oh, dan deugt mijn 98 cd zeker niet. naja, ik kan er ook al niet van booten en dat schijnt ook te kunnen.
Dan zal je eerst in de bios moeten aangeven dat je als first bootdevice je cdrom wil hebben, ipv je floppydrive of HD. Zorg dat in je bootsequence cd cdrom als eerste staat. Mocht je Win98 cdrom dan nog niet booten, dan foeiVerwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 21:19:
oh, dan deugt mijn 98 cd zeker niet. naja, ik kan er ook al niet van booten en dat schijnt ook te kunnen.
Een originele Win98 cd is altijd bootable
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
laten we het erop houden dat ik met dezelfde bios settings wel vanaf een mandrake cd kan bootenXceeD schreef op 14 February 2003 @ 21:21:
[...]
Dan zal je eerst in de bios moeten aangeven dat je als first bootdevice je cdrom wil hebben, ipv je floppydrive of HD. Zorg dat in je bootsequence cd cdrom als eerste staat. Mocht je Win98 cdrom dan nog niet booten, dan foeiDan heb je een verkeerde 'kopie';)
Een originele Win98 cd is altijd bootable
www.bootdisk.com <-- daar staan opstartdiskettes voor de Win98 installatieVerwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 21:23:
laten we het erop houden dat ik met dezelfde bios settings wel vanaf een mandrake cd kan booten
Verwijderd
bootdisk.com kende ik ook wel (en ik heb ook tig 9x bootdisks), ik wou alleen even aangeven dat ik niet vanaf de cd kan booten
Ik heb een aantal opstartdiskettes , dat is geen probleem.
Het leek mij wel handig om alles via de Win98SE cd te doen
Het leek mij wel handig om alles via de Win98SE cd te doen
Heb ik ook gehad, heb toen win2k cd gebruikt om te partitioneren.
Fdisk op die cd had als bijkomend voordeel t.o.v. win98 cd dat 'ie geen problemen had met overwriten ouwe partition magic-partities.
Ennuh ... ftp://130.161.27.130/windowsBgone.gif
Fdisk op die cd had als bijkomend voordeel t.o.v. win98 cd dat 'ie geen problemen had met overwriten ouwe partition magic-partities.
Ennuh ... ftp://130.161.27.130/windowsBgone.gif
Pagina: 1