Toon posts:

problemen met radeon 9100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben nieuw hier en ik ben ten einde raad mijn computer leverancier weet er zich ook geen raad mee. het probleem doet zich zo voor. heb fifa 2002 geinstalleerd en zo gauw als men moet voetballen crasht het spel en gaat dan terug naar xp. de nieuwste drivers en directx is geinstalleerd. bij het spelen van need for speed 2 hot persuit is er zwarte vlekken in het landschap te zien.
mijn systeem is: intel pentium 4 2.4 ghz, asus p4s8x moederbord, 512 mb ddr, club 3d ati radeon 9100 128ddr.
Op mijn andere computer amd athlon 850, 384 mb, geforce 4 ti4200 128 mb draaien beide spellen perfect op maximale resolutie.
weet iemand hier een antwoordt op. misschien is het heel simpel ik weet het niet en ben ook niet zo'n computerkenner.
alvast bedankt.
andre

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Heb je al gekeken voor patches? Heb je de compatible modus al geprobeert? Welke drivers gebruik je precies?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 21:07 ]

Verwijderd

De Radeon 9100 is de Radeon 8500 in een "nieuw"jasje.
Volgens mij moet je dus de patches voor games van de Radeon 8500 kunnen gebruiken.
Ik verwacht niet dat Club3D zelf drivers ontwikkelt. Het zullen de drivers van ATI zijn verwacht ik.
Je zou dus de drivers die je hebt geinstalleerd van de meegeleverde CD kunnen vervangen door de drivers van ATI voor de Radeon 8500 (Catlyst 3.1).
Hier vindt je de drivers: http://mirror.ati.com/support/drivers/winxp/radeon-ml.html
Oude drivers, het controlpanel en Hydravision verwijderen via "software in je configuratiescherm voordat je de nieuwe drivers en het controlpanel van ATI installeert.
Mijn Hercules Radeon 8500 draait op ATI drivers en wordt door 3DMark herkend als Radeon8500/Radeon9100.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 21:37 . Reden: Grrrr taalfout! ]

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 11:45
Hey ik heb dezelfde videokaart bij mij deed deze het in het begin ook niet naar behoren
Hij crashte naar de desktop in elk direct 3d spel.
Bij mij in dit geval lag het niet aan mijn video kaart maar aan de chipset drivers van mijn mobo dus zorg in elkgeval dat je deze geinstalleerd hebt.
en anders moet je even de agp settings in de bios veranderen oa:agp aperture size want op 256 mb geeft hij problemen.
ik hoop dat je er hiermee uit bent anders ben ik ook ten einde raad.

May Lyssa aid you

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Tripple-X schreef op 14 February 2003 @ 22:56:
Hey ik heb dezelfde videokaart bij mij deed deze het in het begin ook niet naar behoren
Hij crashte naar de desktop in elk direct 3d spel.
Bij mij in dit geval lag het niet aan mijn video kaart maar aan de chipset drivers van mijn mobo dus zorg in elkgeval dat je deze geinstalleerd hebt.
en anders moet je even de agp settings in de bios veranderen oa:agp aperture size want op 256 mb geeft hij problemen.
ik hoop dat je er hiermee uit bent anders ben ik ook ten einde raad.
AGP Aparture kan je beste op 32 of 64,b zetten bij een 128mb videokaart (even kijken wat het beste is in 3dmark)
Daarnaast Viedo-bios-shadow uitschakelen

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
harstikke bedankt voor de tips ik zal het gelijk proberen.
ik laat jullie het wel horen of het gelukt is.

andre

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu catlyst 3.1 geinstalleerd en in bios agp aparture op 64 gezet maar het heeft niks geholpen heb 32 ook al geprobeerd.
weet iemand wat anders ik denk zelf dat de videokaart naar zijn gootje is.

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand dan een mogelijke oorzaak van mijn probleem?
kan het misschien aan de voeding liggen van de videokaart?

Verwijderd

Kijkt eens hier.
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33656771
Ik had wat problemen met ATI Catalyst 3.1 dus ik ging terug naar Catalyst 3.0, maar het probleem bleef nog steeds. Dus toen maar deze how to gevolgt. Dan heb opnieuw ATI Catalyst 3.0 geinstallerd. En ja hoor probleem was opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 16:00:
weet niemand dan een mogelijke oorzaak van mijn probleem?
kan het misschien aan de voeding liggen van de videokaart?
Het kan inderdaad liggen aan je voeding, die trekt tijdens een zwaar spel een hele hoop stroom wat hiertoe kan leiden. Maar hoe warm is je kast eigenlijk? Mijn GeForce gooide eerst ook steeds het spel uit, dat lag aan warmte.

Verwijderd

Topicstarter
moederbord 25 graden en proccesor 31 graden

Verwijderd

Topicstarter
het probleem doet zich nog steeds voor 3d mark 2001 se start niet op er komt dan een venster voor met 3dmark2001 se needs directx 8.1 and proper drivers installed in order to run. install directx 8.1 and try again. weet iemand wat hier het oorzaak van is ik heb directx 9.0

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
dan moet je de 3dmark patch installeren om je versie te upgraden naar build 330
Pagina: 1