Toon posts:

Mijn eigen PHP en MySQL server opzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een bbphp forum runnen maar ben zwaar ontevreden over de gratis providers die dit aanbieden.
Nu wil ik mijn site op mijn eigen PC hosten.
Maar wat heb ik nodig en hoe moet ik PHP en MySQL installeren?
Ik draai gewoon windows XP en gebruik mijn PC ook voor andere dingen.. is dit mogelijk?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 13:52
www.easyphp.org voor als je nogal een beginneling bent, dit pakket installeert alles voor je.
www.php.net www.apache.org en www.mysql.com als je het zelf wilt instaleren.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 20:59:
Koop een boek, lees wat forums en website over Howto's enzo... :)

GoT is geen plek waar je klakkeloos je vragen kunt neergooien zonder er eerst zelf energie in te steken....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

en verder, alles is mogelijk.
Maar wat voor verbinding heb jezelf ?, hoeveel users (tegelijk) verwacht je, is namelijk wel bepalend voor je performance. (naast het feit of je het allemaal werkend krijgt)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een basic adsl connectie.. 8 Kb upload :)
Maar is voor me eigen site, hoogstens 5 mensen tegelijk op het forum, dus moet lukken toch?

Verwijderd

8Kb, is niet echt veel, als je hiernaast nog lekker ligt te kazaa'en (bandbreedte weg), online gamen (processorpower weg), etc. , blijft er weinig over.
Wat bedoel je , ik gebruik m;n pc nog voor andere dingen, is het je enige PC ?, of heb je een losse server PC staan?

Verwijderd

Deze tutorial vind ik persoonlijk echt toppie: http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=75

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Die howto volgende idd. Testen of PHP goed werkt en dan een freeware forum downen die daarop runt. Hoef je Zelf niks over PHP etc te weten. Kwa bandbreedte gaat het goed mits je niet teveel grafische zooi in je forum mikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 14-02-2003 22:00 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 20:59:

www.apache.org
www.mysql.com
www.php.net

staan allemaal howtos hoe het moet, kan een Tweaker 't echt wel mee redden.

Verder is dit geen vraag voor Windows Operated Systems.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.