Toon posts:

[DEBIAN] Autologin

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag. Ik heb vorige keer hier ook een topic over gestart. En het is nu een aantal dagen verder ik ben geen hout verder gekomen. Ik zal proberen het probleem iets beter uit te leggen dan vorige keer.

Probleem:

Ik kan wel al automatisch inloggen door te zeggen in de inittab /bin/bash Het is ook al gelukt om als een user in te loggen met rungetty. Maar nu zit ik met het volgende. Als ik dat doe en ik wil freevo opstarten geeft die een error. Voor mijn gevoel slaat die een aantal bestanden over zoals de .profile Wat ik dus eigenlijk zoek is een programma dat echt inlogt dus de naam invult. Of er voor zorgt dat die normaal inlogt. Dan werkt freevo namelijk wel goed. Ik krijg dit probleem maar niet verholpen. OF heeft iemand anders misschien een sugestie hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even dit. Sluit dit topic niet meteen af. Ik heb er echt al een hele tijd mee zitten klooien en ik zal het in de gaten houden. En extra info geven als iemand met info komt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Als je dan voor de gein eens vertelt met *welke* foutmelding freevo komt?

Los daarvan mis ik een beetje wat je nou precies wilt. Ja, "automatisch inloggen"... Ik neem aan dat je wilt dat freevo automatisch op een console wordt gestart? Of is het iets anders? Het kan ook nuttig zijn als je even (heel kort) vertelt wat freevo precies is, dat is waarschijnlijk makkelijker voor de mensen die je proberen te helpen.

En je hebt ook de beschikking over dat schattige icoontje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

[ Voor 5% gewijzigd door deadinspace op 14-02-2003 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik zag het later pas.

Ik bedoel met automatisch opstarten dat als ik mijn computer aanzet dat die het programma meteen opstart.

Ik kan het wel gewoon opstarten door te in te loggen als root en dan in te loggen met:
1: "cd /usr/local/freevo"
2: "xinit ./freevo"

Kan ik voor die stappen geen script maken.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

freevo is grafisch? In dat geval kun je gewoon (bijvoorbeeld) GDM installeren. Die heeft een autologin-functie. Je stelt de standaardgebruiker zo in dat bij het auto-inloggen een sessie gestart wordt met dat freevo.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Ja, freevo is een media-systeem, een beetje ala de Tivo (in Amerika bekend; een videorecorder maar dan digitaal, kortgezegd, met alle leuke mogelijkheden van dien :) )

Net zoals de vorige keer ga ik je topic afsluiten met de melding dat gewoon precies in de documentatie van freevo staat hoe je dit kunt doen. Ik zie totaal geen reden waarom je met die informatie niet verder kunt komen dan je nu bent; je kunt al 'automatisch' inloggen, dus dan kun je ook in plaats daarvan het daar genoemde script maken, zodat Freevo gestart wordt.

Als dat soort 'basic' dingen niet lukt, is het misschien handig om a. Red Hat te installeren, waarbij het zeker werkt, of b. wat meer standaard Linux-zaken te leren (er staan een heleboel links daarvoor in de NOS FAQ), zodat je dit zelf kunt uitzoeken. Volgens mij heb je nl. echt al alle info die je nodig hebt....

Succes ermee :)

Vooruit dan, nog een hint: als je in plaats van in de inittab '/bin/bash' neer te zetten '/pad/naar/eenofanderscript' neerzet, en in dat script dan commando's plaatst om X + freevo te starten, zoals precies beschreven is in die link hierboven, dan *moet* het gewoon lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 15-02-2003 00:17 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.