[portmap] Apache 2.0 server niet meer aanspreekbaar

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Ik ben bezig met portmapping op mijn succesvol tot alcatel pro getweakte alcatel home modem. Ik gebruik telnet hiervoor. Ik heb net succesvol port 6112 (battle.net) opengezet. Nu wil ik mijn apache server weer online krijgen dus zet ik port 80 open volgens hetzelfde principe (gelezen op www.bruring.com ) :
" NAT>

Typ nu "create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80" en druk op ENTER. "

Het resultaat: kan pagina niet vinden.

nota: Tijdens het alcatel home tijdperk liep de server normaal
Tijdens het alcatel pro tijdperk voor het openen van port 80 kreeg de homepage van mijn modem te zien, wanneer ik de naam van mijn webserver intypte.

Ik ben nog een grote noob op portmappings gebied. Wat doe ik fout?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kun je zelf (intern) de server niet meer bereiken, of kunnen mensen extern de server (ook) niet bereiken?

• Trunksmd
ik kan hem zelf ook niet meer bereiken

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04
Voor zover ik weet kun je zelf niet je geportmappede webserver bereiken als je via NAT werkt. D.w.z. je kunt niet het externe adres aanroepen. Je kunt alleen zelf op je externe IP-adres wel een verbinding krijgen als je via een cache/proxy server surft. Dan komt de verbinding namelijk 'van buiten' en niet 'van binnen'. Een verbinding op je interne IP-adres zou natuurlijk altijd wel moeten werken.

Anderen zouden wel je webserver moeten kunnen bereiken omdat die 'van buiten' komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Eegee op 14-02-2003 21:11 ]

• Trunksmd
bedankt mensen, ik ben eruit. Idd eegee, ik was uit het oog verloren dat ik niet meer via het externe adres mijn server kon aanroepen vanwege nat (want vroeger bij de speedtouch home deed ik dat wel), ik moet daarvoor nu idd mijn interne ip adress aanroepen en dat werkt. pfff, ik denk dat ik moe begin te worden, want dit had ik zelf ook kunnen weten. Sorry voor de overlast.