Toon posts:

[Installatie Radeon 9700 Pro] opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben nieuw hier. :)

Aangezien er hier allemaal techneuten rondlopen en ik dat niet ben, heb ik een vraag.
Ik heb vandaag de 9700 Pro kaart binnen gekregen die ik besteld had.
Dit ter vervanging van mijn oude GFroce 2.

Het probleem is echter dat na installatie van de drivers mijn hele systeem traag is en foutmeldingen geeft en vervolgens automatisch reboot.
Een enkele keer heeft hij niet gereboot. Echter, hij geeft fouten aan op mijn partities.
Ik weet alleen niet meer welke. Hij kon een file niet meer weg saven en daardoor verloor ik data.
Elke keer als ik opstarte deed hij scandisk op al mijn partitites.
Cd-rom drives doen moeilijk en mijn computer opstarten met een dos boot disk wil niet meer ondanks dat de floppie er inzit en in mijn bios staat dat hij eerst naar de diskdrive moet zien.
Beide cd-rom drives zijn scsi.

Ik heb een P4 1.8 met een Asus P4T-E moederbord. 300 watt voeding en 512 rimm geheugen en draai Xp Pro.
Je zou moeten denken (dat doe ik tenminste) dat de kaart zonder problemen moet werken.

Ik heb nu de GForce 2 er weer in en mijn systeem draait zonder problemen.
Ook wil hij weer opstarten van floppie :D

Ik heb op de site van Ati gekeken en niks van de eventuele hulp die zij online bieden geeft een oplossing.
Mischien de bios updaten? Ik heb op de site van Asus gekeken. Daar hebben ze geen updates.
Dat helpt dus ook niet echt.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem? of kan mij een duwtje geven in de goede richting zodat ik dit kan oplossen?

Verwijderd

-backup van data die je wil behouden
-format
-win install
-nieuwste catalyst drivers
-directx 9
-resterende drivers en programma's

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is 300 watt niet wat aan de lage kant voor een 9700 Pro?

Verwijderd

jradelaar schreef op 14 februari 2003 @ 20:31:
Hoeft niet, kan wel.
De éne 300 watt voeding is de andere weer niet.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
jradelaar schreef op 14 February 2003 @ 20:31:
Als het een kwaliteits voeding is (Enermax, Chieftec, Antec) niet, zo een elcheapo noname 300watter kan meer moeite hebben met een R9700.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 20:25:
Het probleem is echter dat na installatie van de drivers mijn hele systeem traag is en foutmeldingen geeft en vervolgens automatisch reboot.
Een enkele keer heeft hij niet gereboot. Echter, hij geeft fouten aan op mijn partities.
Welkom :)

Maar als eerst 2 vragen:

Welke drivers? Welke fouten precies?

Verder moet je dit even doen:

Zet bij winxp eens uit dat hij moet rebooten bij het vinden van een fout, ga in de eigenschappen van deze computer > Geavanceerd > opstart instellingen > hier uitvinken.

Verwijderd

titel gewijzigd, svp volgende keer een betere titel bedenken aub :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 20:36:
[...]

Welkom :)

Maar als eerst 2 vragen:

Welke drivers? Welke fouten precies?

Verder moet je dit even doen:

Zet bij winxp eens uit dat hij moet rebooten bij het vinden van een fout, ga in de eigenschappen van deze computer > Geavanceerd > opstart instellingen > hier uitvinken.
De Catalyst 3.1 Driver. Ik heb de kaart ook wel aan de praat gehad.
Ik heb 3dmark wel ff gerund toen de computer niet resette. deed het prima.
En Medal Of Honor ff gespeeld om te testen. Ook die deed het.
Probleem was dat mijn hd's trager werden en cd-roms spelers (1 lezer en een brander) toen amper reageerden.
De fout melding van de HD was iets in de trant van:
Cannot save page file, please save the info to another file or you will lose data.
Op 1 moment gaf hij aan dat 1 van mijn partities totaal leeg was.
Bij properties gaf hij echter wel aan dat die partitite iets van 60% vol was.

Ik denk dat het aan mijn voeding licht en dat daarom systeem onderdelen haperen.
Ik zal vandaag eens bij de lokale computer shop langs. Zien hoe duur een nieuwe voeding kost.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt me een power probleem, vertel ff wat voor voeding je precies hebt. Die Radeon van jou die wil wel wat Watt's. Wat heb je verder nog aan kaarten en hd's in je pc zitten, zodat je ongeveer kan inschatten waar het aan ligt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 20:25:

Mischien de bios updaten? Ik heb op de site van Asus gekeken. Daar hebben ze geen updates.
Dat helpt dus ook niet echt.
moet je toch egt beter of langer zoeken
Live Update:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/asusupdt3.45.01.zip

Bios 1.006 van de P4T-E:
http://www.asus.com/suppo...name=p4te1006.zip~zaqwedc

Verwijderd

Topicstarter
Frag or die schreef op 15 februari 2003 @ 09:15:
Lijkt me een power probleem, vertel ff wat voor voeding je precies hebt. Die Radeon van jou die wil wel wat Watt's. Wat heb je verder nog aan kaarten en hd's in je pc zitten, zodat je ongeveer kan inschatten waar het aan ligt
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten wat voor voeding ik precies heb.
Alleen dat deze 300 watt is. Ik heb mijn computer vorig jaar om laten bouwen door de lokale computer shop van een PII 400 naar de P4 1.8.
Op de bon staat 300 watt als vermelding voor de voeding.
Ik heb het volgende in mijn computer:
Usb kaartje, Netwerk kaart, Soundblaster live, Op het moment mijn oude GForce 2, Een scsi cd-rom speler + scsi brander + 2 Hd's. (Maxtor 40 gig, Seagate 20 Gig) + een floppy drive.
En verder nog wat extern spul, maar die hebben hun eigen stroom bron.
Scanner, printer, monitor, Webcam. De webcam heeft power van de Sony monitor.
Monitor heeft 4 usb ports.

KoesKoes: Bedankt voor de links. Ik kon ze niet vinden op de site van Asus.
Bios is geflasht.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anders moet je even de kast openmaken en op de voeding zelf kijken, daar staat meestal wel een merk op.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als je na installatie van die Radeon 9700pro problemen hebt met reboots en je harddisks doen raar, dan ligt dit voor 90% zeker aan een te zwakke voeding.
En dan heeft het vooral te maken met de 12V lijn die overbelast is. Kijk eens in je kast op de sticker van de voeding, daar staat meestal op hoeveel Ampere die kan leveren op de verschillende Voltages. Die 12V lijn moet voor jouw systeem toch wel zo'n 15A kunnen leveren.
Kijk ook eens in het bios op hoeveel Volt die 12V lijn staat.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het voor elkaar. :D

Om een lang verhaal kort te maken. XP er nogmaals opnieuw opgezet.
De eerste keer gaf hij nog problemen.
De tweede keer niet. Ik denk dat er gewoon een foutje was ingelopen de 1e keer dat ik XP erweer opgooide.
Ik weet het anders ook niet.

Vandaag ging alles goed. De kaart draait als de spreekwoordelijk tiet. _/-\o_
Alles draait als vanouds.

Iedereen bedankt die mij wou helpen.

*Note:
Toen ik vanmiddag eerst nog eens de kaart op mijn mijn moederbord plakte bleef mijn systeem normaal draaien.
Maar wel in lage resolutie. Ik denk dat als het de voeding was, hij dan ook wel problemen had moeten geven. Maar niet dus.
DirectX 9 erweer op, oude driver verwijderen en toen de nieuwe driver instaleren.
Daarna alleen maar foutmeldingen, crashes, system reboots etc..

Toen dus nog maar eens XP er opnieuw op voor de 2e keer. Et voila.
Unreal II mag dan nog wel een zeer zwaar spel zijn. Het ziet er wel erg mooi uit.
Met andere woorden. Ik ben tevreden. _/-\o_

En nu eerst maar een biertje. :D
Pagina: 1