snelheid adsl.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
ik heb een vraag met betrekking tot adsl.

Mijn ouders willen nu adsl nemen en zij vroegen zich af welke versie dan? Dus kunnen jullie mij het voordeel van een comfort (765KB) boven een lite (256KB) vertellen, dit heeft toch alleen voordeel bij het grootschalig donwloaden? Of live streams bekijken? of gaat de internet snelheid er wel degelijk op vooruit?

Nog iets: welke provider is het beste? of maakt dit niks uit?

Zij willen planet nemen, is dit een goede?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Als je alleen surft en wat mailt heb je aan de lite versie genoeg, wil je meer downloaden ed dan zou ik voor een snellere variant kiezen.
Als je een search doet kom je genoeg info tegen over de verschillende aanbieders....

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Lite abbo's hebben vaak datalimieten van 1 gigabyte per maand. Basic (bij Planet heet het Comfort) heeft een FUP (Faur Use Policy), waarbij gene hard datalimiet wordt gehanteerd. Pas als je 100en gigabytes per maand verbruikt sturen ze je ene mailtje of je wilt minderen.

Ik stook er al gauw met mijn ADSL Basic lijntje 1 gig per dag doorheen... dus als je een beetje download en online gamed, zou ik voor Basic ADSL gaan, Lite is alleen interessant voor mensen die puur surfen of e-mailen :)

Let wel op: Planet heeft capaciteitsproblemen op het moment. Daardoor heb je hoge pings (zie [rml][ planet adsl] waarom is mijn ping zo hoog?[/rml] ), en als je veel online games speelt (vooral schietspellen), is dat niet fijn spelen. Zelf ben ik een tevreden XS4ALL abonnee.

[ Voor 26% gewijzigd door Rafe op 14-02-2003 20:21 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor af en toe surfen heb je mi echt geen 768 nodig. Dan is 256 ook wel voldoende. Wil je idd grootschalig downloaden (en ik ken je ouders niet dus ik weet niet of ze gek zijn op mp3' tjes ofzo) dan ik 768 natuurlijk ook interessant. Maar ook downloaden kan best met 256. Zeker als je er best even op wilt wachten, of een download manager gebruikt.

XS4All en Demon worden m.i. momenteel als "de betere" providers gezien. OVer planet hoor en lees ik de laatste tijd nogal wat gemopper.

Kijk eens rond op dit IT forum en je wordt snel een hoop wijzer.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

surfen gaat nooit sneller als dual isdn. de grotere snelheden zijn alleen interessant voor down of uploaden (bij een lite abo heb je maar 64 kbit upload). houd wel rekening met de datalimiet. een gewoon gezin waarvan iedereen stevig surft ligt al gauw op 1 gig in de maand, en dan heb je nog niets gedownd. provider maakt weinig uit, het netwerk wel (mxstream, versatel, etc). let ook goed op waar je het goedkoopste modem krijgt.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
ik zou zeggen zoek even op de verschillende adsl varianten met de search. Je komt dan veel ervaringen tegen.

Kijk ook alvast even hoe je het aangesloten wilt krijgen, dmv het veel goedkopere doe-het-zelf pakket of wil je een monteur laten komen?

suc6

Verwijderd

larsemenneke schreef op 14 February 2003 @ 20:33:
ik zou zeggen zoek even op de verschillende adsl varianten met de search. Je komt dan veel ervaringen tegen.

Kijk ook alvast even hoe je het aangesloten wilt krijgen, dmv het veel goedkopere doe-het-zelf pakket of wil je een monteur laten komen?

suc6
??? meen je dit serieus? waarom zou je uberhaupt een monteur laten komen? die mensen doen het echt niet beter als iemand die gewoon even een half uurtje de tijd neemt om het rustig met de handleiding aan te leggen

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 20:36:
[...]

??? meen je dit serieus? waarom zou je uberhaupt een monteur laten komen? die mensen doen het echt niet beter als iemand die gewoon even een half uurtje de tijd neemt om het rustig met de handleiding aan te leggen
uiteraard is dat serieus bedoeld. Waarom zou ik het anders schrijven 8)7
De een is handig en sluit het zo aan, de ander laat het liever doen omdat hij denkt dat hij het zelf niet kan. De TS kan in mijn ogen eerst beter even bij de search kijken wat hij wil en wat voor mogelijke problemen kan krijgen.
maar zullen we het maar weer even ontopic houden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door schwarzenegger op 14-02-2003 20:47 ]

Verwijderd

Kijk eens op: http://www.internetten.nl . Beetje verouderd maar geeft je wel een goed beeld. Zelf zit ik bij euronet en ik heb echt een super ping.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Lees dat eens door :)

Daarnaast is in de search veel info te vinden. Om een korte samenvatting te geven:
lite
+ Goedkoop
- Niet snel, high quality streaming video zal NIET gaan. Maar browsen, streaming audio ed zal prima gaan :)
- Laag datalimiet. 1 tot 2 GB per maand.

Comfort
+ Snel
+ Hoog datalimiet (verschilt, maar gemiddeld rond de 40GB)
- Iets duurder

Succes met je keuze !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.