[Serv-U] SITE EXEC automatisch uitvoeren.

Pagina: 1
Acties:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb één FTP server thuis, waarvan ik ook dirs kan benaderen op mijn andere PC. Nu wil ik dat ik deze PC op afstand kan opstarten. Dit lukt me al met het commando SITE EXEC wol {mac-adres}, maar ik wil dit eigenlijk automatiseren.

Ik heb dus het liefst gewoon een "link" (bestand), waarop ik kan klikken om het SITE EXEC commando uit te voeren. (Dit bestand komt dan in de home dir, zodat ik als ik in mijn home-dir sta met een druk op de knop mijn PC kan starten
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Als software gebruik ik Serv-U 4.1
Nog enkele (onrelevante) specs:
- Win-XP Home op alle PC's
- Realtek 8139B netwerkkaarten (hier zit geen WOL kabeltje aan, maar als ik van binnen mijn netwerk een wol commando uitvoer (ik heb wol.exe vanuit de FAQ gedownload) werkt het op een of andere magische wijze toch prima :P :)

Weet iemand hoe ik dit moet doen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

maak een .txt file
o 123.345.679.000
<username>
<password>
SITE EXEC wol {mac-adres}
quit
Dan maak je een snelkoppeling naar
ftp -s:<text-file>

dan moet ut werken
veel suc6 ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 20:36 ]

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 20:35:
maak een .txt file

[...]

Dan maak je een snelkoppeling naar
ftp -s:<text-file>

dan moet ut werken
veel suc6 ;)
Ik ga het zometeen ff uitproberen, maar waar moet dat .txt bestand staan? Maakt dat uit? En kan ik zonder problemen mijn eigen user account gebruiken in dat tekstbestand en vervolgens met alle user accounts naar dit .txt bestand linken?

edit:
En waar slaat die 123.345.679.000 op?

Ik krijg met mijn cliënt (WS_FTP) een foutmelding :( :
code:
1
550 /g:/Xander/ftp -s xndrexec.txt: No such file or directory.

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 14-02-2003 20:59 ]

• Xander
  • Nu online
Okee, het werkt nu naar mijn mening goed genoeg.
Serv-U begon problemen te geven met mijn virtuele mappen :( , dus ik heb heel Serv-U er maar weer afgegooid en mijn oude FTP-server (Vermillion FTP Deamon 1.31) maar weer geïnstalleerd.

Hierbij heb ik zelf in VB een tooltje geschreven wat het log van vftpd bijhoud, en zogauw hij ziet dat het bestand "Start PC Xander.txt" word gedownload, voert hij een batch file uit met daarin het commando wol 0040F469E27F.

_/-\o_ Ik ben weer blij. :*) _/-\o_

offtopic:
Ik heb ook van veel mensen gehoord dat Serv-U weinig systeembronnen gebruikte. Dat is nu mijn enige nadeel, ik heb 4 programma's draaien alleen voor mijn FTP server :+