[Tv-out op Sony laptop] Mini AV-connector

Pagina: 1
Acties:

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 09:11
Ik heb zins kort een Sony Vavio PCG-GRZ615G...
Deze heeft ook TV-OUT maar dat gaat via een Mini AV connector (lijkt op een jackplug achtig iets met gele rand eromheen)...

Iemand een idee waar ik een kabeltje voor dit ding kan kopen zodat ik hem op de tv kan aansluiten? (of zelf kan maken?) En wat voor een kabel psies?

• CoiLive
Ik durft te wedden dat er wel mensen zijn met een oplossing hier... Heb trouwens in de privewatch gekeken naar AV kabels, maar wordt er niet veel wijzen uit :{

Verwijderd

Lees dit stukje van de FAQ nog eens, komt neer op gewoon even geduld hebben ;)

bovendien heb ik even je titel wat duidelijker gemaakt. :)

• CoiLive
Jah dat snap ik... had 2 uur gewacht en wou gewoon graag reactie.. Zal keurig wachten nu... ;)

Verwijderd

jah.. die zijn er.. al weet ik niet zo snel waar je ze kan krijgen. Bij jvc camera's zitten ze ook altijd.

Het is niet helemaal een mini-jack, er zitten namelijk ipv 3, 4 contactpunten op (video/audio R/audio L /ground)

De andere kant van de heeft gewoon drie tulpjes (rood wit en geel, composite dus)
Ik heb er ooit een gekocht voor mn draagbare dvdspeler, en heb me toen laten vertellen dat ze erg duur zijn. Als je nou alleen het jackpluggie al kan kopen, dan kun je zelf wel het compositesignaal eruit vissen. :) Die audio heb je toch niet echt nodig (die kun je ook uit je geluidskaat trekken)

• CoiLive
toch belagelijk dat dat zo duur zou zijn?
Maar goed, zal wel eens vragen bij de local elec. boer... of heeft iemand anders nog betere ideeen? :)

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Een gewone stereo audio connector (een beetje computerspeaker heeft zo'n aansluiting) 3.5 mm jack naar dubbel tulp (rood en wit of rood en zwart) werkt ook gewoon, je drukt de jack in je laptop en dan gebruik je de rode stekker om op je TV aan te sluiten. Deze kabeltjes zijn heel wat goedkoper (al lijkt het misschien raar dat er altijd zo'n snoertje bijbungelt). Voor audio moet je dan nog zo'n snoertje hebben, die prik je gewoon in de koptelefoonuitgang.

[Edit: om het even wat kracht bij te zetten: ik heb zelf een GR214MP en ik doe het altijd op die manier :) ]

[ Voor 13% gewijzigd door Solarsparc op 14-02-2003 22:38 ]

• CoiLive
al het eens proberen... hmzz... waarom heb je altijd kabels teweinig? Heb namelijk maar 1 kabel van Jack -> 2x compose :'(

Verwijderd

Ik heb ook een vaio en daarbij gebruik ik inderdaad een gewone audio kabel, Je kan ook zelf een kabel maken gewoon een mono jack stekker snoer(tje) en een tulp stekker, puntje van de jack is de + ie komt ook op het midden van de tulp stekker.

Succes

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

*kick*
Solarsparc schreef op 14 februari 2003 @ 22:37:
Een gewone stereo audio connector (een beetje computerspeaker heeft zo'n aansluiting) 3.5 mm jack naar dubbel tulp (rood en wit of rood en zwart) werkt ook gewoon, je drukt de jack in je laptop en dan gebruik je de rode stekker om op je TV aan te sluiten. Deze kabeltjes zijn heel wat goedkoper (al lijkt het misschien raar dat er altijd zo'n snoertje bijbungelt). Voor audio moet je dan nog zo'n snoertje hebben, die prik je gewoon in de koptelefoonuitgang.

[Edit: om het even wat kracht bij te zetten: ik heb zelf een GR214MP en ik doe het altijd op die manier :) ]
dank je voor deze info maar met die truc krijg ik nog geen beeld op me tv.
de tv staat op de goede zender en geeft alleen een zwart beeld. (Geen signaal).
Bij nView kan ik alleen maar single display kiezen en met detect displays veranderd er niets. ik heb nview aan en uit gehad maar dat hielp ook niet.
de composiet aansluiting op de tv heb ik getest met me camera en dat werkte en de kabel komt van me stereo en werkt ook zeker.

en toch wilde ik ff melden dat ik bij verschillende sony dealers ben geweest en de meesten niet eens van die kabel gehoord hadden (en niemand had em)..

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1