Toon posts:

Win2k prof problemen met NET.EXE Inet verbinding traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik zit "misschien" met een stom vaag probleem, ik heb hier op mijn servertje win2k prof nl draaien en daar staat sygate op als router. nu heb ik een probleem (sinds kort, systeem draait al bijna 1 jaar zo met uptimes van +- 2 maand ofzow vaak)

als ik nu spellen speel over internet duurt het soms 1 uur maar vaak maar 10 minuten en dan heb ik ineens donders last van lag (ik neem nu dit voorbeeld omdat ik het dan goed kan merken met spelen)

als ik dan naar mijn gateway/dns servers ping zie ik soms 10 seconden lang geen reply en darna gaat het ff 15 sec aardig met daar tussendoor soms ook geen reply.

Nu is me opgevallen dat ik NET.EXE in mijn taakbeheer heb staan. en dan niet 1x maar na een uurtje stuk of 6 a 7 x en soms nog vaker. als ik die dan probeer af te sluiten wil dat niet. Ik heb norton av 2003 draaien volledig geupdate en die vind nix. als ik met de scanner online van www.antivirus.com doe (housecall antivirus) vond ie wel wat. Deze heb ik dan ook verwijderd en zijn er nog niet weer. Kan nu scanne wat ik wil maar probleem blijft zich weer voordoen.

hier staat een screenie van het taakbeheermenu met die net.exe bestanden.

http://www.hdc-oldenzaal.nl/netexe.jpg

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want kan met google/en tweakers search heb ik niets gevonden

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Poe hee, moeilijk. Wel een interessant probleem. Vraag me uberhaubt af waarom automatisch net.exe opstart... en dan zoveel keer. Als dit me persoonlijk zou overkomen zou ik mn systeem helemaal nalopen in registry, scheduled tasks, startup, scripts, net.exe extracten uit de het service pack en overschrijven,... eventueel service pack herinstallen. de oude net.exe sowieso even backuppen op diskette op cd zetten voor later onderzoek. Kijken of er eigenaardige services geinstalleerd zijn. net.exe is waarschijnlijk afhankelijk van een ander process. Virus is eigenaardig, het lijkt wel of er het een ander gewijzigd is op je systeem dmv een virus of hack... Net.exe gebruik je handmatig in de dos prompt, of dmv scripts,.. login scripts... Maar zoveel, zonder dat je zelf handelingen hebt gedaan om dit op te starten. Eventueel wil ik wel even een zeer goede security scan doen op je ip en kijken of er aparte services draaien, of er iets is open gezet. Loop sowieso alle processes even na en kijk naar aparte services.

Duidelijk dat het in ieder geval aan net.exe ligt, die gebruikt al 16% cpu totaal...

Evt kan je me e-mailen op mindflux@[stopspam]gmx.it (stopspam even verwijderen uit het adres) om ff te scannen en ver het probleem op te sporen.

[ Voor 4% gewijzigd door MindfluX op 14-02-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja hij doet het echt :) vind het ook wel geinig (een beetje maar)

maar ik heb net ff messenger uitgezet in services (schijnen veel problemen met net.exe mee samen te hangen.

niet dat dat heeft geholpen ofzow :(

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
herinstalleer eens je service pack... misschien dat dat helpt

Verwijderd

Topicstarter
nope noppes sp opnieuw installen pakt ook niets uit :(

Verwijderd

Sorry voor de kick maar kheb het zelfde probleem alleen ook CMD.exe word vaak geopend.

Nieuwe screenshot want link hier boven is dood:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robin4/netexe.gif

Iemand een idee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 21:21:
Sorry voor de kick maar kheb het zelfde probleem alleen ook CMD.exe word vaak geopend.

Nieuwe screenshot want link hier boven is dood:
[afbeelding]

Iemand een idee?
Wat start er allemaal op bij booten?

Maar ik zou beginnen met goed kijken naar virusscan (online scanner naast je natuurlijk uptodate al geinstalleerde scanner: welk is dat?) en zoek naar andere troep zoals trojans.

In de topicstart werd een virus gevonden, jammer dat er niet is bijgezegd welk dat is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zucht...

En weer een gehackte bak.

Gefeliciteerd, U mag achteraan aansluiten bij dit topic.

Win2k low on resources - start bestanden automatisch op

Voor alle duidelijkheid, je hebt waarschijnlijk een rootkit oid binnengekregen en fungeert nu als DCC bot of IRC bouncer, bijvoorbeeld.

Als het ff kan wordt je PC wellicht misbruikt voor een DDoS aanval.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01

pietje63

RTFM

eeeh, ben je toevallig heel hard aan het uploaden met kazaa oid?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Nope backslash had gelijk, was inderdaad gehackt.
Ik zal volgende keer wat minder snel blaaten en beter zelf zoeken

Was dus gewoon een trojan.
Pagina: 1