Ik heb zeer goedkoop een Toshiba Tecra 8000 op de kop kunnen tikken, en wil nu
de 2 x 64 MB RAM vervangen door 2 x 128 MB
Nu ben ik gaan zoeken in de pricewatch
en kwam erachter dat 1 zo'n bankje €33 euro kost! En dat is natuurlijk geen geld
Maar, nu heb ik op de site van Kingston en Dane-Elec (shop.tweakers.net
) bij de
memory wizards gekeken, en van die prijzen werd ik iets minder vrolijk...
vind ik net iets teveel van het goede. Als je echter in de pricewatch kijkt, kom je het
volgende tegen!
€28 ex BTW voor 128 MB! Daar wordt ik nou wél vrolijk van, mede door de levenslange
garantie die Kingston biedt, en de 8 ns (denk ik
)
Is het nou veilig voor mij om voor "on-officieel" geheugen te gaan? Of raden jullie
mij dit ten zeerste af? Ik heb de laptop gisteren opengeschroefd, en er zit 1 x 64 MB
in van Toshiba, en 1 x 64 MB van NEC. Zo officieel hoeft het dus blijkbaar niet, tenzij
dat NEC geheugen natuurlijk officieel door Toshiba erkend wordt, maar dat denk ik niet.
Sorry voor het hele verhaal!
De vraag is dus:
Kan ik voor on-officieel SO-DIMM geheugen van Kingston gaan voor de Toshiba Tecra 8000?
Alvast bedankt!
de 2 x 64 MB RAM vervangen door 2 x 128 MB
en kwam erachter dat 1 zo'n bankje €33 euro kost! En dat is natuurlijk geen geld
Maar, nu heb ik op de site van Kingston en Dane-Elec (shop.tweakers.net
memory wizards gekeken, en van die prijzen werd ik iets minder vrolijk...
Kingston
Memory/128MB id Toshiba PA2062U
Let op: Kingston modules zijn uitgezonderd van de 8 dagen niet goed geld terug regeling. Zorg voor het plaatsen van een bestelling dat u de juiste module heeft via onze Kingston configurator of raadpleeg uw accountmanager.
Adviesprijs: € 62.00
Uw prijs: € 41.00 exclusief BTW
Afbeeldingen van producten kunnen afwijken van de werkelijkheid
Artikelnummer Produktcode Merk Op voorraad
39203 KTT8000/128I Kingston Nee: 1-2 weken
Dit is dus officieel, en uiteindelijk kom ik voor 2 x 128 MB op rond de €100 uit, en datHet product 'Dane-Elec 128 MB SODIMM TOSHIBA' is toegevoegd aan je winkelmandje.
Artikel Omschrijving Prijs Aantal Subtotaal
DA-PA2062U Dane-Elec 128 MB SODIMM TOSHIBA € 47,- € 47,-
Totaal incl. BTW € 47,-
Vul 0 in als aantal om een artikel uit de lijst te verwijderen. BTW 19% € 7,50
Totaal excl. BTW € 39,50
vind ik net iets teveel van het goede. Als je echter in de pricewatch kijkt, kom je het
volgende tegen!
SO-DIMM op de site van ACES Online!Kingston
Memory/128MB 8ns100MHz nonECC SODIMM CL2
Let op: Kingston modules zijn uitgezonderd van de 8 dagen niet goed geld terug regeling. Zorg voor het plaatsen van een bestelling dat u de juiste module heeft via onze Kingston configurator of raadpleeg uw accountmanager.
Adviesprijs: € 43.00
Uw prijs: € 28.00 exclusief BTW
Artikelnummer Produktcode Merk Op voorraad
39960 KVR100X64SC2/128 Kingston Nee: 1-2 weken
€28 ex BTW voor 128 MB! Daar wordt ik nou wél vrolijk van, mede door de levenslange
garantie die Kingston biedt, en de 8 ns (denk ik
Is het nou veilig voor mij om voor "on-officieel" geheugen te gaan? Of raden jullie
mij dit ten zeerste af? Ik heb de laptop gisteren opengeschroefd, en er zit 1 x 64 MB
in van Toshiba, en 1 x 64 MB van NEC. Zo officieel hoeft het dus blijkbaar niet, tenzij
dat NEC geheugen natuurlijk officieel door Toshiba erkend wordt, maar dat denk ik niet.
Sorry voor het hele verhaal!
De vraag is dus:
Kan ik voor on-officieel SO-DIMM geheugen van Kingston gaan voor de Toshiba Tecra 8000?
Alvast bedankt!