Partitioneren van dynamic disk met EISA volume, tooltje?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb hier een compaq schijf met een EISA partitie. Deze is door conversie naar dynamic naar achteren gestuurd. Wat blijkt nou, je kan in windows 2000 in de disk management geen dynamische disken naar basic terugzetten als er een EISA partitie bij zit, microsoft zegt ook dat ik maar een third party tooltje moet gebruiken.

Partition magic ondersteund geen dynamic disks... Wie weet er een tooltje waarmee ik die hele schijf kan leeggooien, DOSmag ook. (het is een compaq SCSI schijf trouwens.)

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
http://www.bookcase.com/l...ware/msdos.util.disk.html CTRL+F op "slate"

Clean Slate gooit alle partities weg :)

Edit: ff een disclaimer: ik weet natuurlijk niet of deze ook dynamische partities wil weggooien, maar is iig een poging waard. Anders moet je maar eens de MBR van de HDD op nul zetten met bijvoorbeeld MBRWork (google ff daarop) ;)

[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 14-02-2003 19:50 ]

• wezep
  • Laatst online: 23-03 21:12
Dit heb ik van de week ook gehad met een Compaq schijf: MAxtor 10kIII.
In WindowsXP kon ik van dynamisch naar basic en vervolgens met PM de EISA partitie verwijderen. Maar met Win2000 kan dat blijkbaar niet?

• maratropa
  • Niet online
nee ik las bij microsoft dat het een "limitatie" in w2k is. Naja ik heb ze weten te wipen met Clean slate, na het laden van de aspi drivers in dos..Thanx balusc.

specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
@ ur service ;)

Verwijderd

Wat blijkt nou, je kan in windows 2000 in de disk management geen dynamische disken naar basic terugzetten als er een EISA partitie bij zit
Je kan in zijn geheel geen Dynamic Disks terug converteren naar Basic (met behoud van data).
Dat heeft niets met die F10 partities te maken.

P.s. Dit had geen verassing geweest als je bv. even in de help van Win2000 had gekeken 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 10:58 ]

• maratropa
  • Niet online
jawel, dat klopt, als er een volume op staat. Maar je kan wel een dynamische schijf zonder volume terug converteren met "revert to basic disk"

MAAR als er een EISA volume op staat, dan kan je in de win2k disk management helemaal nix. Alle opties voor verwijderen en converteren zijn niet actief. Dan ben je beswel genaaid zonder third party tooltjes.

specs

• wezep
  • Laatst online: 23-03 21:12
En die EISA partitie levert je toch weer 8 mb aan harde schijf ruimte op :)
Pagina: 1