Toon posts:

[WIN2000 PRO] Pc valt uit, en blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom, als ik gewoon aan het computeren ben dan valt mijn pc soms uit en dan krijg ik een blauw scherm met daar op de melding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Beginning dump of physical memory

En dan gaat mijn pc opnieuw opstarten..... 8)7 :'(

Spec=

- Amd XP 2000
- G-Force 2 MX 32mb
- 128 DDR 2700
- Soudblaster Live
- Chaintech mobo.

Alvast Bedankt,

NiRO

Verwijderd

Heb je dit al uitgezet?

En heb je misschien een rotte driver ergens voor geïnstalleerd?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al uitgezet

Verwijderd

meestal is het dan brak geheugen, draai memtest eens http://www.memtest.com
is je cpu overclockt dan even en stapje lager zetten.

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
- Drivers updaten van je kaarten.
- Even je irq connections uitprinten,... vervolgens opschrijven welke hardware je gebruikte toen het probleem ontstond (mp3->geluidskaart etc..). Vervolgens de gedeelde irq's bekijken in je lijstje bij de bijbehorende gebruikte apparaten... waarschijnlijk een oude driver of irq conflict.

[ Voor 7% gewijzigd door MindfluX op 14-02-2003 19:54 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 19:44:
meestal is het dan brak geheugen, draai memtest eens http://www.memtest.com
is je cpu overclockt dan even en stapje lager zetten.
moh, waar kan je software matig iets vinden bij memtest dan? volgens mij
alleen maar hardware matig!

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:36
het is altijd hetzelfde, heeft iemand iets niet goed runne, is het wel brak geheugen.
volgens mij ligt het aan de pc configuratie zelf, ik vin dat brak geheuge shit zo kort om de bocht...........

probeer format, volledige format, en partitioneer je hdd opnieuw.
installeer je os en al je drivers opnieuw en kijk of alles werkt...

ps: ik had hetzelfde probleem als jij, bij mij kwam het door intel application accelerator, dat alles vernaggelde |:( , maar omdat jij amd heb, gaat dat nie op :Y) ,

ik deed fdisk /mbr in een dosschermpje, en opeens ging het weg.
ik weet niet wat het inhoud, maar is moeite waard

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 19:07:
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom, als ik gewoon aan het computeren ben dan valt mijn pc soms uit en dan krijg ik een blauw scherm met daar op de melding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Beginning dump of physical memory

En dan gaat mijn pc opnieuw opstarten..... 8)7 :'(

Spec=

- Amd XP 2000
- G-Force 2 MX 32mb
- 128 DDR 2700
- Soudblaster Live
- Chaintech mobo.

Alvast Bedankt,

NiRO
Nou, dat opnieuw opstarten moet je even uitzetten (plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://habee.dynu.com/pics/startuprecov.jpg

Voortaan blijft je machine dan hangen in dat blauwe scherm. Dan kun je op je gemak kijken WAAROM je machine crashed. Er staat namelijk veel meer interessante informatie in dat scherm. Waardoor de crasch veroorzaakt werd dus. Zoals gezegd kan dit aan een paar dingen liggen. In mijn geval werd een crash uiteindelijk veroorzaakt werd door "nv4nogwat.sys", de grafisch driver dus. Maar kan inderdaad net zo goed brak geheugen zijn, alhoewel je dan ook wel "PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA" errors kunt krijgen.

Wat voor chipset heeft dat mobo trouwens? Soundblaster Live & VIA chipset & NVidia kaart kan namelijk een "uitdaging" zijn om stabiel aan de praat te krijgen (beetje klooien met drivers).

PS, jozy: Het is natuurlijk verre van subtiel om bij een probleem als dit maar meteen te formatteren en herinstalleren. Dan weet je nog niet waar het aan heeft gelegen...En of je het er mee oplost is ook maar de vraag. Een motor met een slecht afgestelde ontsteking haal je toch ook niet tot op het laatste boutje uitelkaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 23:50 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jozy schreef op 14 February 2003 @ 21:40:
probeer format, volledige format, en partitioneer je hdd opnieuw.
installeer je os en al je drivers opnieuw en kijk of alles werkt...

Ik vind dat zo kort door de bocht, ga maar formatteren. Of zeggen dat het een IRQ probleem is, terwijl het er niets mee te maken heeft.

Het blauwe scherm dat je krijgt, duidt op een foutieve driver. Meestal staat er een naam achter de IRQL.. melding, zodat je kan traceren welke driver het is. Updaten of downgraden should do the trick.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1