Toon posts:

[WinXP] problemen met opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc doet nu echt heel raar.. ik krijg de hele tijd een soort geratel achtig iets alks ik opstart en dan krijg ik blauw scherm met unmOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Ik heb dit wel eens eerder gehad maar toen ging ie zelf altijd Disk Redundancy Test doen, maar nu geeft ie meteen blauw scherm. Ook met boot cd-rom werkt het niet.

kan iemand me even helpen, want ik wordt hier echt strontziek van.

Ik gebruik trouwens winxp

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Test je hd even met de testtool van je hd fabrikant. zoals powerdiag voor Maxtor hds.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een ,maxtor maar ik heb nog nooit die testtool gezien
ik wil het liefst gewoon nieuwe winxp installeren maar hij wil niet eens booten van cd

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je de laatste tijd nog enig nieuwe hardware geinstalleerd.
Het zou bijvoorbeeld aan brak geheugen kunnen liggen

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Heb je de bios wel goed staan zodat hij eerst naar zijn cdrom moet kijken om te booten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande tips: misschien een vreemde vraag, maar [google=unmOUNTABLE_BOOT_VOLUME] geprobeerd? Meteen de eerste hit geeft namelijk al tips: http://support.microsoft.com/?kbid=297185
[google=unmOUNTABLE_BOOT_VOLUME site:microsoft.com] geeft nog meer.

Hier op GoT zoeken op unmountable geeft ook veel leuks:
[rml][ algemeen] unmountable boot device[/rml]
[rml][ WinXP] Unmountable Boot Volume[/rml]
[rml][ WINXP] Unmountable bootvolume *[/rml]
Unmountable Boot Volume
[rml][ WinXP] Unmountable Boot Volume + C: onleesbaar[/rml]
etc.

Dit geef ik even aan zodat je je probleem sneller kan oplossen: zelf lezen gaat sneller dan duimen draaien tot je hier je antwoord krijgt ;)

Hoe dan ook: SA --> Windows Operated Systems + een titelwijziging om aan het policy aldaar te voldoen. en veel succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
is er niet een programma die automatisch zo'n CRC check uitvoert en fixt wat er 'kapot' is
iets wat je met schijfjes kan doen

Ik heb laatst niks nieuws geinstalleerd, op een gegeven moment kreeg ik deze error. Kan nu helemaal niks doen.

• MindfluX
Sorry Powermax ipv diag heet het:
http://www.maxtor.com/en/...nloads/files/powermax.exe
(hiermee ga je wel akkoord met de voorwaarden, dit is een rechtstreekse link, evt kan je naar www.maxtor.com om eerst de voorwaarden te lezen)

Nooit weg om even een 90 seconde test te doen.

Loop even alle ide kabels na.

Vreemd geratel tijdens het opstarten heb ik in het verleden ook gehad,... dan werd de HD niet goed aangeroepen en laadde Windows NT niet juist.... Als alles weer lekker liep, was het ratellen ook weer weg.

[ Voor 19% gewijzigd door MindfluX op 14-02-2003 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 14 February 2003 @ 19:25:
Naast bovenstaande tips: misschien een vreemde vraag, maar [google=unmOUNTABLE_BOOT_VOLUME] geprobeerd? Meteen de eerste hit geeft namelijk al tips: http://support.microsoft.com/?kbid=297185
[google=unmOUNTABLE_BOOT_VOLUME site:microsoft.com] geeft nog meer.

Hier op GoT zoeken op unmountable geeft ook veel leuks:
[rml][ algemeen] unmountable boot device[/rml]
[rml][ WinXP] Unmountable Boot Volume[/rml]
[rml][ WINXP] Unmountable bootvolume *[/rml]
Unmountable Boot Volume
[rml][ WinXP] Unmountable Boot Volume + C: onleesbaar[/rml]
etc.

Dit geef ik even aan zodat je je probleem sneller kan oplossen: zelf lezen gaat sneller dan duimen draaien tot je hier je antwoord krijgt ;)

Hoe dan ook: SA --> Windows Operated Systems + een titelwijziging om aan het policy aldaar te voldoen. en veel succes :)
If this is the case, restart the computer to the Recovery Console, and then use the chkdsk /r command to repair the volume. After you repair the volume, check your hardware to isolate the cause of the file system damage.

dit moet ik doen,maar hij boot niet eens van schijfje of cd :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens al die tpoics doorgelezen, en geprobeerd, maar ik kan niet eens met schijfje booten, hij schiet meteen door naar opstart scherm, en dan krijg ik geratel en daarna blauw scherm

Verwijderd

Topicstarter
hmmm..... na 645653x booten krijg ik nu opeens checkdisk, cross my fingers....

hopelijk kan ie het nu fixen

Verwijderd

Topicstarter
WOOOOHOOOOOOOO
sorry jongens dat ik jullie met mijn luttele problemen moest lastigvallen :) hij werkt weer gelukigggggg

alvast bedankt......!!!!!!!!!! :P

• MindfluX
Hartstikke goed dat het probleem is opgelost,... evt. kan je toch het een ander controleren, voordat je het dadelijk weer hebt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MindfluX schreef op 14 februari 2003 @ 19:56:
Hartstikke goed dat het probleem is opgelost,... evt. kan je toch het een ander controleren, voordat je het dadelijk weer hebt.

Lijkt me een goed plan ja :)

Dus schijf, kabels, temperaturen, etc etc - zie Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen voor veel pointers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
ik deed een keer in het dos schermpje na een fatale Blue Screen of Death:

fdisk /mbr en restart......... opeens geen last meer van het blauwe schermpje.
weet niet hoe het werkt of wat het betekent, ja iets met master boot record en dan wisse oid. Maar het hielp wel

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 14-02-2003 21:54 . Reden: Je kan het ook gewoon bij de naam noemen. Lees voor de zekerheid het OWS policy nog eens door :* ]

Pagina: 1