Toon posts:

[SQL] hoe bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een leek op gebied van SQL en dergelijke!

ik kreeg een .sql bestand met allerlei gebruikers, maar hoe kan ik deze bekijken op mijn pc (offline)

heb hem geopent via een tekstverwerker maar aan zo'n code kan ik niet uit.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Notepad zou normaal moeten werken. Maar het hangt er uiteraard vanaf wat er juist aan sql-statements instaan zodat het nog duidelijk is voor jou. Anders moet je ff pasten wat er zoal in staat.

Verwijderd

Die code is waarschijnlijk bedoeld om aan de sql-server te voeren. Je kunt het inderdaad met elke willekeurige tekstverwerker/editor openen :)

Verwijderd

Topicstarter
het is van een php board
code:
1
INSERT INTO phpbb_posts (post_id, topic_id, forum_id, poster_id, post_time, poster_ip, post_username, enable_bbcode, enable_html, enable_smilies, enable_sig, post_edit_time, post_edit_count) VALUES( '***', '**', '*', '**', '**********', '*******','', '1', '0', '1', '1', NULL, '0');

heb ff de getalletjes veranderd in ***. weet niet wat er staat maar miss is het kostbare info.

eigenlijk gewoon een backup - dump ervan, waar alles instaat.

sommige dingen zijn ge-encrypteerd... via welke encryptie? zodat ik terug kan decrypteren!?

maar hoe kan ik dit deftig te zien krijgen? (en dan kijk ik naar acess)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 19:12 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is encrypted via MD5 en dat is gelukkig niet de-encryptbaar. :) Zoek anders eens naar meer informatie over MD5. En dan vooral deze link: PHP: md5 - Manual.
Ik denk dat je deze dump via de functie DatabaseOverbrengen (TransferDatabase) kunt invoeren in je Access database, maar dit is ook netjes beschreven in de Help van Access zelf.

Zoals gezegd, het .sql bestand kun je via Notepad inzien en eventueel bewerken. Succes! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Harm op 14-02-2003 19:20 . Reden: BTW ]

Verwijderd

Hetgeen encrypted is zijn waarschijnlijk de passwords. Deze zijn dan vrijwel zeker md5 encrypted en kun je dus niet decoderen...

Verwijderd

Topicstarter
ah oke bedankt voor jullie info!
ben er al een beetje uitgeraakt... 15000blz :(

edit:
heb op school toch geleerd dat alles wat ge-encrypteerd is... te decrypteren valt.

zo via bob & alice structuur.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 19:27 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 19:22:
ah oke bedankt voor jullie info!
ben er al een beetje uitgeraakt... 15000blz :(

edit:
heb op school toch geleerd dat alles wat ge-encrypteerd is... te decrypteren valt.

zo via bob & alice structuur.
Bob & Alice zijn koel huh 8-) Heb ik ook een boek over :P Ik weet niet of je alles kan decrypten wat geencrypt is, maar die passwords zijn gehashed, dwz er is niet een string geencrypt, maar een hash getrokken uit een string, er zijn oneindig veel strings die dezelfde hash geven, dus je kan het niet decrypten oid.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 10:59
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 19:17:
Hetgeen encrypted is zijn waarschijnlijk de passwords. Deze zijn dan vrijwel zeker md5 encrypted en kun je dus niet decoderen...
md5crack doet wonderen hoor O-)

Maar dan is het brute-forcen idd... niet echt decrypten.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik zie niet echt in wat er P&W is aan dit topic :? Ik zie eigenlijk totaal niet in waarom dit topic te openen? Als je niet weet wat een file is, dan open je hem toch met een texteditor om Strings te zoeken die het indiceren :?

Als de topicstarter meer wil weten over MD5 of SHA-1 hashes dan is dat na te zoeken op google of een van de vele discussies erover op GoT :)
Succes
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.