Ik zoek een geluidskaart met een zo goed mogelijke Line In

Pagina: 1
Acties:

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 21:22

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Ik wil een platenspeler via een versterker op de computer aansluiten. Degene voor wie ik dit ga doen is een beetje een geluidsfreak en wil dus goede kwaliteit. Zijn computer heeft een onboard geluidskaartje AC 97. Nu denk ik zelf, dat die niet echt een geweldige line in heeft.
Ik verwacht dat hij tussen de 100 en de 300 euro uit zo willen geven aan een goede oplossing.

Het gaat dus eigenlijk alleen om een geluidskaart met een beter line in dan de AC 97 die onboard zit. En dan het liefst zo goed mogelijk.
Het zou zonde zijn van de goede kwaliteit van de versterker, als je erna een baggere line in gebruikt toch?

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22
Koop voor die 300 een USB-audio interface

$trashpost$

[ Voor 22% gewijzigd door Vinnienerd op 14-02-2003 19:08 . Reden: $reden_van_edit[$user] ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

Wok

Dakloos...

Ik zou zeggen: zoek eens een paar reviews op van geluiskaarten in die prijsklasse, alhoewel er natuurlijk heel veel aanbod is in de door jou genoemde prijsklasse.

Mijn advies: Bepaal welk budget je kennis uit wil trekken en dan met name in de zin van: meer richt 100 euro of meer richting 300 euro. Een verschil van 200 euro is erg veel.

Bepaal welke geluidskaarten bij zijn budget passen. Zoek hiervan reviews en maak vervolgens je keuze.

Zelf hoor en lees ik veel goede verhalen over de geluidskaarten van Terratec.

Suc6! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit lijstje met gedetailleerde testen is wat ouder, maar wat wel duidelijk wordt is dat turtle beach een stuk meer op de kwaliteit let dan bv. Creative. Een merk wat ook goeie kaarten maakt is bv. audiotrak. Dit model kost nu €159 M-Audio is ook een merk om eens naar te kijken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tele op 14-02-2003 19:23 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als je een kaart wilt die een hele goede line in heeft en ook nog eens mooi multifunctioneel is en ook nog goed onder spellen kan draaien zou ik de Terratec SoundSystem DMX 6 fire 24/96 overwegen. Deze kan op 24 bits 96KHz opnemen en afspelen :) Heel fijn ding en de frontbay is in een zilveren metallic kast helemaal :9 :9~ :)
Tele schreef op 14 February 2003 @ 19:21:
Dit lijstje met gedetailleerde testen is wat ouder, maar wat wel duidelijk wordt is dat turtle beach een stuk meer op de kwaliteit let dan bv. Creative. Een merk wat ook goeie kaarten maakt is bv. audiotrak. Dit model kost nu €159 M-Audio is ook een merk om eens naar te kijken. :)
Die testpagina daar geloof ik helemaal niks van, want bij de sb128 staat overal very good, en dat is een van de brakste kaarten die er bestaat :o

[ Voor 52% gewijzigd door Fairy op 14-02-2003 19:47 ]

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De kwaliteit van de Terratec kaarten is in vergelijking met bijvoorbeeld Esi-pro kaarten of Emagic Audiowerk kaarten ook niet om over naar huis te schrijven. Al is ie nog 24/96, dat zegt nog niks over de kwaliteit van de DAC/ADC's. En waarom een multifunctionele kaart met mooi frontplaatje (voegt aan de kwaliteit niks toe... je betaalt er alleen maar meer voor) als iemand alleen een functioneel en kwalitatief goeie kaart zoekt?

Verwijderd

Ik zou idd eens naar een Terratec kijken, zeer geschikte kaarten om mee op te nemen. Als die gast verder niet zoveel belang aan games hecht zou ik bijvoorbeeld de EWX 24/96 aanraden. Voor een kleine 200 euro wel in de pricewatch te vinden. Op zich kun je er ook nog wel mee gamen aangezien die kaart gewoon directsound ondersteunt, maar geavanceerde effecten zoals eax en a3d zul je moeten missen. Mocht dat een groot probleem zijn, kun je altijd nog kijken naar de (duurdere) DMX 6 Fire. Maar dat lijkt mij een beetje overbodig als hij voornamelijk bedoeld is om platen op te nemen.

Verder kun je eventueel nog kijken naar professionele merken zoals Hoontech en M-Audio, maar die zijn al lastiger te krijgen, hebben vaak beroerde en slecht geupdate drivers, en spelletjes kun je daarmee helemaal wel vergeten :/

Verwijderd

Dr. RiPsaw schreef op 14 februari 2003 @ 20:19:
De kwaliteit van de Terratec kaarten is in vergelijking met bijvoorbeeld Esi-pro kaarten of Emagic Audiowerk kaarten ook niet om over naar huis te schrijven. Al is ie nog 24/96, dat zegt nog niks over de kwaliteit van de DAC/ADC's.
Mwoah, hoewel er idd betere kaarten zijn ligt terratec in elk geval al een stuk hoger als creative qua geluidskwaliteit. Verder wordt er voor de EWX 24/96 en de DMX 6 Fire dezelfde convertor (AKM AK4524) gebruikt als voor een boel professionele kaarten, dus dat zegt ook wel weer wat over de kwaliteit van de DAC/ADC.
En waarom een multifunctionele kaart met mooi frontplaatje (voegt aan de kwaliteit niks toe... je betaalt er alleen maar meer voor) als iemand alleen een functioneel en kwalitatief goeie kaart zoekt?
dat ben ik met je eens :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz.. wat dacht je van : M-audio superdac
ik dacht dat ie net wat boven de 300 euro lag,.. sluit hem aan op je digitale ingang.. en je hebt er weinig omkijken meer aan... maar die ac'97 heeft zeker geen digitale ingang?? ;)

offeh leuker een RME ??

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Probleem is dat je waarschijnlijk alleen die ingang nodig hebt en je betaalt bij al die kaarten voor nog veel meer opties. Ik zou een relatief goedkope sb kopen ofzo met een digitale ingang en dan het grootste deel van je budget uitgeven aan een goede ADC. In digitale ingangen kunnen volgens mij niet zoveel kwaliteitsverschillen zitten.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Gitaarwerk schreef op 15 February 2003 @ 02:49:
hmz.. wat dacht je van : M-audio superdac
Gaat die superdac niet van digitaal -> analoog.
Heb je nietveel aan als je een platenspeler wilt aansluiten.

Maar ik denk dat je bij M-audio wel aan het goede adres bent voor mooi spul:

http://www.m-audio.de/usbap.htm
Deze doet 300 euro, heeft analoge ingangen en sluit je aan op de USB. Dus het gevoelige analoge signaal blijft buiten de PC hel.

edit
Zit nog effe de specs verder te bekijken.

96 Khz/24 bits sampling is ook niet verkeerd. Zie dat ie ook een aparte HT uitgang heeft met volumeregeling. Wellicht dat ie ook geen gek figuur slaat om een HT (sennheiser) mee aan te sturen (maar dat weet ik dus niet zeker).

[ Voor 23% gewijzigd door Duck-Twacy op 16-02-2003 12:12 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Mijn vader stelt ook hoge eisen aan zijn LP opnames via de computer. Hij heet wat rondgeshopt en kwam uit op, schrik niet, SB Audigy. Leverde een gigantische sprong voorwaarts op.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1