Toon posts:

Mobo start toch op met lege batterij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo een msi k7t turbo le rev 3.0.
Hij hoort toch gewoon op te starten met/zonder/lege batterij toch?
Mijn oude p 500 start op zijn mobo ook op zonder batterij.
Dus klopt het dat een mobo zonder batterij en met een batterij die leeg is op start?

Verwijderd

Klopt, alleen sommige bios gegevens worden niet onthouden. Maar verder draai ik ook al een jaar met een lege batterij :)

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig, net mijn mobo eruit gehaald voor garantie maar nooit geprobeert met een ander batterijtje.
Heb hem over 4 weken weer terug en dan kan de voltagemod toegepast worden!
:)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Toevoeging bij Masera: gegevens die vaak niet onthouden worden zijn wachtwoord, CPU speed, voltage, FSB, CAS latency meer van de instellingen. Vergelijk het maar met een BIOS update, je gaat terug naar de setup defaults (of factory).

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Ik heb hier ook een moederbord wat ik even wilde testen zonder batterij. Maar ik kreeg er geen post uit. Dus ik vroeg me af of het aan het ontbreken van de batterij kan liggen ?
Specs = Socket 370 PPGA Ali-chipset. Gekregen van een mede-tweaker

[ Voor 17% gewijzigd door BovenHond op 15-02-2003 17:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Matsu_matsu schreef op 15 February 2003 @ 17:51:
Ik heb hier ook een moederbord wat ik even wilde testen zonder batterij. Maar ik kreeg er geen post uit. Dus ik vroeg me af of het aan het ontbreken van de batterij kan liggen ?
Specs = Socket 370 PPGA Ali-chipset. Gekregen van een mede-tweaker
Zou kunnen natuurlijk.
knal er anders even een batterijtje in.

Verwijderd

Sommige mobo's hebben de 5v standby van je voeding ook aan de cmos zitten (het ding wat je bios gegevens opslaat) waardoor ie (zolang je voeding stroom krijgt) geen gegevens vergeet zonder batterij. Andere PC's willen misschien niet starten als de cmos corrupt is door gebrek aan batterij en stroom. Probeer dan eens een bios-reset.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Terw_Dan schreef op 15 februari 2003 @ 20:08:
[...]

Zou kunnen natuurlijk.
knal er anders even een batterijtje in.
Ga ik doen, eerst wachten op mijn slot-t adapters zodat ik mijn huidige mendocino 500 over heb, die kan dan in het socket 370 zonder batterij mobo.
Pagina: 1