Toon posts:

[html]Fireworks+Dreamweaver prob...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje suf probleem met fireworks en dreamweaver,
ben namelijk bezig met een pagina, en daar komt een (dropdown)menutje op te staan die gemaakt is in fireworks. Das opzich niet zo'n probleem...
Maar, er bestaan meer pagina's waar dat zelfde menutje op staat, en als ik nu dus wat wil aanpassen in fireworks aan dat menu, dan moet ik op elke pagina het oude menu weghalen, en weer opnieuw het nieuwe gewijzigde menu toevoegen. Aangezien het nogal suf is om dit te doen was ik aan het zoeken naar een meer dynamische, en handigere manier.

Het kan eventueel met een iframe, probleem is dan weer dat je het "dropdown" menu niet meer hebt, omdat het menu in het frame blijft. Dan schijnen daar ook wel weer scriptjes voor te wezen enzo, maar er zal hoop ik ook een wat makkelijkere (minder vergezochte) manier zijn.... hoop ik :P

Heb overigens hier en daar dus al gezocht, en kwam niet verder dan het bovenstaande id.

hier is overigens nog een url van de pagina in wording:
Hiero

(niet mij uitlachen om het superieure "design" van de pagina a.u.b :+ )

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54
Je kunt bijvoorbeeld een include maken van die dropdown :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 14 February 2003 @ 17:51:
Je kunt bijvoorbeeld een include maken van die dropdown :)
Eeem, hmzzz. goed idee, moek alleen nog even uitzoeken hoe dat psies moet, maar dat moet wel lukken dan... hoop ik :P .. tnx

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
In Dreamweaver heb je zogenaamde Library Items ... misschien dat 's checken ? :)

Library items zijn in principe stukjes code die Dreamweaver dan voor je include eigenlijk. retesimpel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ha, ik heb dat met die libary's even uitgeprobeert, tis ffkes een beetje klooien in het begin, maar nu werkt het goed volgens mij :D, heb dus idd van mijn knopjes een libary item gemaakt, en die ingevoegd in mijn pagina, en als het goed is update dreamweaver dat weer als ik de libary aanpas... hoop ik :D naja... in ieder geval tnx :P

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:42

Ryudo

Daily dose~

als je een bestand in je library vervang kun je met het volgende commande de sites updaten.
in het menu modify -> library -> update pages.

dan worden alle library files op alle pagina's ververst.

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
Wat je ook kan doen is de javascript functie die de menu's schrijft oproepen via een extern javascript bestandje
dus op dezelfde manier als je "mm_menu.js" in de pagina aanroept
dat doe je dus als volgt...

zet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function mmLoadMenus() {
  if (window.mm_menu_0125175712_0) return;
...
...
...
...
...
...
  mm_menu_0125174413_0.writeMenus();
} // mmLoadMenus()

in een apart bestand. bijv: "menu.js" (dus dit gedeelte van de javascript in je pagina)

via de regel...
code:
1
<script language="JavaScript1.2" src="menu.js"></script>

roep je dan vervolgens je menu aan op elke pagina.

Nu kan je dus "eenvoudig" je menu's aanpassen en wordt het op elke pagina doorgevoerd (dit is de manier waarop ik dit dus altijd doe)

P.S. Het kan makkelijk zijn duidelijke nummers voor je menu's te maken ipv de nummers die dreamweaver/fireworks genereerd (de nummers in de code die ik bedoel in mijn uitleg dus)

Oja en ik zie ook twee maal een body tag in je html code van je pagina staan!!!
Nog een tip: hou je javascript in je head van je html code das wel zo netjes en de rest van je pagina tussen je <body> </body> tags

[ Voor 12% gewijzigd door Civil op 14-02-2003 23:19 . Reden: aanvulling, tikfoutjes ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allen, :D ben eruit gekomen. Heb het nu dus toch met die libaries gedaan. En ik zal mn code idd nog even wat opschonen, das inderdaad wel zo netjes. Naja, ben al een stuk verder door jullie in ieder geval ! tnx!
Pagina: 1