Toon posts:

Setup vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg even van tevoren dat ik een ongelooflijke audio-noob ben :).
Maar ik heb de volgende situatie (en ja, ik heb heel veel gezocht hiervoor, maar niks gevonden):

Ik heb een setje Creative Inspire 5.1 5300 in huis. Ik heb in de laatste paar weken besloten deze op mijn versterker aan te sluiten i.p.v. op mijn PC... mede omdat ik pas een Pioneer stand-alone DVD heb aangeschaft.

Ik wil binnenkort ook een Pioneer Receiver in huis halen, waarschijnlijk de VSX-D511. Is er een mogelijkheid om de set op een een of andere manier aan te sluiten aan mijn toekomstige Receiver? Aangezien de satellietjes bestaan uit een soort van "pin" die je erin moet steken i.p.v. "speakerdraad". Ook las ik iets vaags over het nodig hebben van een AC3-decoder? En hoe werkt dit?

Wellicht een eenvoudige vragen voor jullie, maar ik ben ook maar noob, so be gentle ;).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Pluggen er af knippen en draad strippen :)

De AC3 decoder vertaalt het digitale signaal dat uit een DVD speler komt (via een coax kabel) naar analoge signalen die naar de speakers gaan. De decoder zit alle Dolby Digital receivers, ook degene die jij noemt.

Sommige DVD spelers hebben een interne decoder, die kan je herkennen aan de 5 (plus subwoofer) analoge uitgangen achterop. Maak je daar echter geen zorgen over, alleen bij dure DVD spelers krijg je soms een beter resultaat als de interne decoder gebruikt. Jij kan dus gewoon de digitale uitgang gebruiken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
tnx :)

Gelijk maar een extra vraag hierbij prakken:

weet iemand misschien hoeveel Ω de speakers van de "Creative Inspire 5.1 5300" set hebben? Want die Ω-waarde moet overeenkomen met die van je versterker, right? :)

Verwijderd

Maak je je daar maar niet druk over, onbelangrijk. Pas bij hele lage ohm waardes en rare aansluitingen met meerdere boxen zul je daar op moeten letten.

Ik denk dat je trouwens spijt krijgt van het slopen van je Creative setje. Niet alleen zul je met hifi boxen een veel beter resultaat halen, ook is het zonde van je Creative set.

Als je straks een goede versterker hebt wil je toch wel een keer overgaan op goede boxen. Een beetje hifibox is zoveel beter als je Creative setje. :)