Asus K7M en 2x 128MB problemen

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Het was mij al opgevallen dat de Asus K7M erg kieskeurig is wat betreft geheugen. Ik heb hem nu al een half jaar zeer stabiel draaien met 1 reepje 128MB PC100 geheugen.

Vandaag heb ik een extra reepje 128MB PC133 aangeschaft voor 199,-, maar ik loop al tegen blauwe schermen aan als ik win2k probeer te booten. Wanneer het wel lukt om in windows 2000 te komen krijg ik de ene na de andere geheugen fout. Zou het helpen om het geheugen te ruilen, of moet ik gewoon wat meer geld uittrekken om wat duurder geheugen aan te schaffen.

Iemand ervaring / advies??

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd met alleen dat 133 Mhz geheugen?
Ik weet niet in welke volgorde je je rammetjes hebt zitten maar het schijnt beter te zijn om de snelste in bank 1 te stoppen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Bedankt voor de tip, zal hem onthouden.

Ik heb hem nu ook bij iemand anders geprobeerd op in een PII systeem, maar het is gelukkig gewoon een slecht reepje. Ik ga er morgen maar mee terug en probeer het dan met een nieuw reepje.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Blauwe schermen met fouten over het geheugen VMM.vxd (dacht ik) kunnen met dit bord opgelost worden door in de bios wat instellingen van het geheugen te veranderen. Als je de instellingen moet weten moet je me effe mailen. Ik weet ze niet uit mijn hoofd, ze stonden op www.asuscom.de dacht ik.

Groeten

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Ach da K7M ding is vette baggur voor geheuge, ik hep dur al heel wat probleme meej gehad :( . Dan is ut un keer de ram-reepies omwissele me elkaar en ut werrukt weer..., tis maar un wazig mobootje... |:(

I see dead pixels...