Live radio stream belastend voor netwerk/internetverbinding?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
ik wil op mijn werk, live stream radio gaan luisteren,
nu weet ik alleen niet of het erg belastend is voor het netwerk/internetverbinding van het bedrijf waar ik werk. ik wil namelijk geen geziek hebben.

kan iemand me dat vertellen?

thanx

Verwijderd

Een stream van 128 mbit zorgt bij mij voor mp3's van ongeveer 60 mb per uur. Aangezien de meeste streams met mp3 zijn ge-encode kun je hiermee misschien ongeveer je netwerk belasting uitrekenen

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

ja het is wel belastend ik denk dat je zo het beste rond de 60 a 70 kbps kan hebben dat klinkt nog aardig en het is ongeveer de helft van 128 dus maar 30 mb per uur :P

Kittekat.net ....

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
nu hebben we op het bedrijf een grote glasvezelkabel naar buitenlopen, met een snelle verbinding.....vraag me af of het dan nog iets uit maakt... :S

maakt het het internetten voor anderen langzamer?? of merken zij er niks van, denk je.?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:19
Bartez schreef op 14 February 2003 @ 18:32:
nu hebben we op het bedrijf een grote glasvezelkabel naar buitenlopen, met een snelle verbinding.....vraag me af of het dan nog iets uit maakt... :S

maakt het het internetten voor anderen langzamer?? of merken zij er niks van, denk je.?
Daar zal het niet veel last van hebben, als jij ong. 60mb per uur naar binnenslurpt zal het met zo'n verbinding niet veel uitmaken voor anderen ;)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
ik heb zelf met @home lijn geen last @ 96 kbps, ik merk geen verschil in snelheid.

Btw het is makkelijk uit te rekenen hoeveel het gebruikt ---> gewwon het aantal kbps delen door 8 :)

voorbeeld:
80kbps (lekker makkelijk :) ) / 8 = 10 kiloBYTE/s :)

Last.fm
Films!

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32
Tuurlijk maakt het wel uit. Je belast de gehele verbinding. Dus niet alleen de internet verbinding maar ook het lokale gedeelte van je netwerk. Het zou dus storend kunnen zijn voor andere gebruikers.
En een grote glasvezelkabel zegt niet zo heel veel over het normale bandbreedte verbruik/gebruik.
Persoonlijk zou ik op een werkplek binnen een bedrijf geen internet radio gebruiken.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Baggah schreef op 14 February 2003 @ 19:07:
Tuurlijk maakt het wel uit. Je belast de gehele verbinding. Dus niet alleen de internet verbinding maar ook het lokale gedeelte van je netwerk. Het zou dus storend kunnen zijn voor andere gebruikers.
En een grote glasvezelkabel zegt niet zo heel veel over het normale bandbreedte verbruik/gebruik.
Persoonlijk zou ik op een werkplek binnen een bedrijf geen internet radio gebruiken.
die paar kb/s op een waarschijnlijk 100 mbit netwerk zijn echt niet hinderlijk B) Het is net als normaal internet verkeer, maar dan continu ;)

Last.fm
Films!

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

sv3n schreef op 14 February 2003 @ 19:21:
[...]

die paar kb/s op een waarschijnlijk 100 mbit netwerk zijn echt niet hinderlijk B) Het is net als normaal internet verkeer, maar dan continu ;)
Uhuh... zo denken de andere gebruikers op het zelfde netwerk er waarschijnlijk ook over en dan is de spoeling opeens wel erg dun.

Bovendien kan het mogelijke batch up- of downloads, batch-smptp acties, etc hinderen die wél betrekking hebben op het werk. Zo zou het dus in "daluren" geen enkele hinder kunnen geven op de lijn, maar wel in "piekuren". Aan jou dus de opgave om uit te zoeken wat de dal- en piekuren zijn. De meeste providers laten wel wat stats zien over het gebruik van de gehuurde lijn.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Verwijderd

Een simpele audio stream maakt op een adsl verbinding zelfs niet uit. En als jullie bedrijf glasvezel hebben dan maakt het al HELEMAAL niet uit.
Pagina: 1