Toon posts:

USB 1.1 of USB 2.0 kopen voor scanner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb onlangs een Canon 5000F fotoscanner gekocht en op een wat verouderde PC aangesloten (pIII-800). Aangezien deze een USB1.1 poort heeft en de Scanner an sich daarop ook wel werkt gaat het scannen van dia's en negatieven vrij langzaam. Een echte goede scan kost ongeveer 30 tot 40 seconden per negatief terwijl er dan nog slechts een plaatje van 250 kB (jpg, ongecomprimeerd 4.5 Mb).

Ik heb het gevoel dat de scanner zowiezo sneller zou moeten scannen maar afgezien daarvan kijk ik naar de USB-poort zelf. Zou de aanschaf van een USB2 kaartje de scans drastisch of iig merkbaar sneller laten verlopen of is de beperkende factor dan nog steeds niet de USBpoort maar iets anders (wat dus betekend dat ik de kaart voor lul koop).

Aangezien ik geen referentiemateriaal heb, vraag ik maar hier of het de moeite waard is.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zolang er niks bekend is dat de scanner op USB2 kan werken ( ff in handleiding opzoeken oid ) is het gekkewerk om voor alleen die scanner een USB2 kaart te kopen.

Maar imho is de scanner gewoon USB1.1. Kheb iig nog geen scanner gezien die USB2 heeft ipv USB1.1

C:\>_

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Vinnie schreef op 14 februari 2003 @ 17:25:
Zolang er niks bekend is dat de scanner op USB2 kan werken ( ff in handleiding opzoeken oid ) is het gekkewerk om voor alleen die scanner een USB2 kaart te kopen.

Maar imho is de scanner gewoon USB1.1. Kheb iig nog geen scanner gezien die USB2 heeft ipv USB1.1
HP ScanJet 4570C

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Ach, volgens het boekje is het een USB2 scanner. Ik meende zelfs een high-speed, dus de echte... (niet de nep: fullspeed USB2.0 want da's 1.1 ....) Nee, de scanner zou er in principe op voorbereid zijn, de vraag is dus echt of íe ervan gaat profiteren.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Theoretisch gezien zou het sneller moeten zijn ivm met de veel grotere bandbreedte van USB2, dacht 480Mbps ;) tegenover USB 1.1 iets van 21Mbps
Als je pc voor de rest niet traag is, dan zou zo'n kaartje kunnen werken

'When you're not paying for the product, you are the product!'