Toon posts:

[Debian] lexmark printer installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn lexmark Z53 te installeren op mijn Debian Woody. Hiervoor heb ik de driver gedownload op site lexmark. Na het bestand te hebben uitgepakt bekom ik een rpm. rpm -i lexmark*.rpm levert volgende tekst:
code:
1
2
error: cannot open Packages index using db3 - No such file or directory (2)
error: cannot open Packages database in /var/lib/rpm

Geprobeerd om een apt-get install db3 te doen maar dat lukt niet.

Weet iemand een manier om de lexmark z53 onder Debian te installeren?

Ik volgde de instructies op LinuxPrinting

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Ehm, het is niet aan te raden om met rpms te gaan lopen klooien in Debian. Als je dat toch zo graag wil, dan is het meestal verstandiger om die rpms te converten naar debs of tarballs met het programma alien.

Wat zit er btw in die rpm?

Verwijderd

Topicstarter
Weet het nie, ben momenteel twee dagen weg van huis. Zal iets voor zondagavond zijn. Ik probeer het dan wel eens met alien.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:28

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat zullen wel van die binary-only drivers van Lexmark zijn :7. Voor de inkjet-printers van dat bedrijf zijn alleen van die dingen verkrijgbaar, reden voor mij om enige tijd geleden geen Lexmark-printer te kopen toen ik het ding voor weinig geld kon krijgen. Een citaat van LinuxPrinting.org over Lexmark:
In addition they support only Linux versions from before the "new printing generation" with CUPS and Foomatic. The installers of the drivers only support the LPD spooler and the list of supported versions of the distros stops where they started with CUPS and/or Foomatic (Red Hat up to 6.x, Mandrake up to 7.1, ...). I (Till) have done a hack to make these drivers working with Foomatic, but due to Lexmark keeping their drivers well hidden, this package is not up-to-date most of the time.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.