Toon posts:

SRAM Uitvinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[uitvinding]

/-----\------- <-uitleeslijn met transistor *
|xx**|- <-transistor
\-----/
/\
|
geleidende cirkel

*tegen stroomvelies
** negeer de x'jes: alleen maar om tekening goed te houden.

De cirkel is er alleen maar voor pereoidic refreshes, je kunt natuurlijk de ULlijn ook gewoon op de transistor aansluiten, maar dat vreet stroom voor 32 kb, maar je kunt de cirkelgrootte aanpassen aan het stroomverbruik terwijl het vaak nog wel duidelijk sneller is.

[/uitvinding]

just my 2 cents...

PS: hoe zal ik het noemen, CT-SRAM (Circle Transistor SRAM)?

Verwijderd

Ik snap het niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen, maar ff advies voor je:

Zet je tekening tussen [ code] tekening [ /code]

Zonder spaties, hoef je ook niet met je xx'en te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Wel, zodra de transistor heel even aan gaat, gaat er een 1 over de lijn, terug naar de transistor. Daar doet hij dat weer etc. Geen condensatoren! :P Als de transistor naar de uitleeslijn aangaat dan komt een kopie van de 1 op die lijn te staan. Overigens gebruik ik hier een transistor bij, zodat er weinig stroomverlies is. Vooral omdat constant uitlezen zelden nodig is (of je moet een brakke cache hebben hehe).

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04
Kan je die voor mij op een ddr module zetten :+ Sorry ik heb echt geen idee waar je het over hebt maar het klinkt wel leuk ;)
Misschien moet je maar ns een patend aan vragen!

Verwijderd

Topicstarter
'kben al bezig met een andere miljardenuitvinding... En een miljard is voor mij meer dan genoeg! :P

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
dr evil mode

Rrrrriiiiggghhhhttttt

/dr evil mode

Ik snap eveneens niet waar je het over hebt, kan je in ABN uitleggen wat precies de bedoeling is?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling? zeer snel en goedkoop geheugen (sneller dan SRAM en goedkoper ook nog!)

-> C&E dan maar?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 17:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 17:36:
'kben al bezig met een andere miljardenuitvinding... En een miljard is voor mij meer dan genoeg! :P
Ik begin het nu te snappen ja, jij wilt beweren dat je een nieuwe geheugen soort hebt uitgevonden :P

Nou, wat ik zou doen is een mailtje sturen naar bijvoorbeeld Samsung met je idee, en dat je een miljard euro wilt :+

Maar ff serieus : Ik denk niet dat het zo gemakkelijk ligt, voor een tekening van geheugen zijn echt enorm veel details nodig, en alles moet berekent worden en samenwerken/passen, echt gewoon enorm moeilijk lijkt me. Dus als jij met je 100 woordjes iets nieuws uitvind lijkt me sterk.

Verwijderd

Topicstarter
Masera: daarom ben ik ook geniaal ;)

Maar ff serieus, dit is het principe alleen maar. De controllers/bussen etc. zijn niet meegerekend. Maar die zijn ook niet meegerekend in het principe-design van andere soorten RAM. Bovendien zijn de controllers en bussen niet wezenlijk anders dan bij andere soorten RAM en kan dus gebruikgemaakt worden van beproefde technologie.

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
/-----\------- <-uitleeslijn met transistor *
|  **|- <-transistor 
\-----/
/\
|

geleidende cirkel

*tegen stroomvelies

Ff in code gezet.

Maar als jij hiermee iets kunt bereiken zou het iig erg leuk zijn, ik snap je uitleg enzo niet helemaal maar dat zal wel aan mijn geringe kennis liggen.
Pagina: 1