Toon posts:

Zenith 7NJS Mobo komt niet door post heen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe chaintech Zenith 7NJS mobo in mijn pc geplaatst maar hij boot niet. Alle fans draaien bij het opstarten maar het beeld blijft zwart. Op de digidoc geeft hij code FF. Als ik in de manual kijk staat dat voor Attempt to boot INT 19H. Het enige wat ik aangesloten heb is het broodnodige als de videokaart, HD en floppydrive e.d. ook zonder geprobeerd.
Voor de volledigheid de setup:
Amd Xp 1800+
G4 club3d ti-4200
samsung 256MB pc2700
samsung 152T 15" TFT
CWT 420 WATT PSU
VOLCANO 7 koeler

alles overgeplaatst van mijn oude Soltek SL-75DRV5 mobo waarop alles stabiel werkte.

Wie heeft er ideeen?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

1. Check kabeltje van je monitor naar videokaart.
2. Voedingskabels goed aansluiten, check vooral die van de mobo.
3. Je geheugen kan brak zijn geworden na het overzetten. Probeer het met ander geheugen wat je in de buurt hebt liggen, of ruil dit reepje in voor een nieuwe.
4. Nog meer interessants: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 14% gewijzigd door AxzZzeL op 14-02-2003 17:13 ]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

INT 19H: System Warm boot (Systeem Warme Start)

Dit betekent dat je compy probeerde om direct het systeem te resetten zodra je hem aanzet. Kijk alle leidingen na (vooral de IDE- en floppy- kabels!), en, mocht dat niet werken, vervang de PSU eens. Vergeet ook niet om je PC te aarden!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 reepjes geprobeerd, ook nog 2 geleende corsair reepjes omdat we dual DDR wilden uitproberen. Ook hebben we hem in een geaard stopcontact. We hebben hem ook zonder de IDE kabels geprobeerd. Ook hebben we een andere monitor eraan gehangen. Zou ik hier anders met een DOA van doen hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 17:29 ]

Verwijderd

Zet de geheugeninstellingen eens op aggressive

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 18:18:
Zet de geheugeninstellingen eens op aggressive
lezen is ook weer een vak apart of niet???

hoe moet hij nu zn mem instellingen aanpassen als de cpu niet eens voorbij de POST komt |:(

• poiuyt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01-2025
FF is een goede melding, betekent dat je PC door z'n POST heen is en gereed is om het OS te laden. Zolang je het programma DigiDoc niet start, zal er altijd FF in de display blijven staan (is dus goed). Ik had ook een 7NJS die continue crashte bij het booten. Heb hem omgeruild en heb geen problemen meer.

• huibert
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-10-2024

huibert

groeten Huibert

heb ook een zenith .Draait als een fluitje echter ik heb ook nog steeds ff staan.
Wat moet ik hiermee doen.

Wie weet hoe je de bios flast van dit moederbord

Verwijderd

ja ik heb dit probleem ook wat ik ook doe het werkt gewoon niet (a open kast dus daar ligt het nie aan )

Verwijderd

Topicstarter
Omschrijf je configuratie eens en post het maar in dit topic: [rml]Chaintech Zenith 7NJS [ Ervaringen][/rml]/

Dit topic is namelijk van februari

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wurm007: het is niet de bedoeling om een op zichzelf staand probleem in andermans topic te posten en al helemaal niet met zo'n beknopte en waardeloze reply :/ Open eens een nieuw topic, maar niet voordat je de FAQ/policy van dit subforum hebt doorgenomen:
Technische PMG FAQ
Dit graag lezen eer je post :) (alleen de 1e posting is in dit geval relevant)

Daarin kun je namelijk een linkje naar de Troubleshooter vinden en de regelement hoe je zo'n "help, mijn PC doet het niet" topic behoor te openen, zodat we je beter verder kunnen helpen :)

Diniz: lees jij dit maar eens door: Abbadon in "Dit graag lezen eer je post :)"

edit:
Wurm007: omdat het blijkt dat dit jouw 1e posting op GoT is en je daarmee al gelijk de plank misslaat qua het gebruik van GoT, verzoek ik je bij deze vriendelijk doch dringend om de door jou schijnbaar ongelezen [faq]registratievoorwaarden[/] alsnog door te nemen. Vooral het forumgedrag gedeelte is belangrijk. Dan heb je tenminste een beeld van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten en zodoende kun je voorkomen dat je in de toekomst wederom de mist in gaat ;)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 22-08-2003 14:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.