[GeForce3Ti200] Kan overklokken GPU fan beschadigen?

Pagina: 1
Acties:

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55
Ik heb dus een GeForce 3 Ti 200 op 220/500MHz laten lopen en nu heb ik hem al wel weer een week op standaard freq. lopen maar nu geeft ie bij een cold boot haperingen waardoor hij doet rebooten. Temp op mijn kamer is niet te hoog nu ongeveer 10 graden op mijn kamer.

Verwijderd

Dit heb ik bij een gast ook wel eens meegemaakt, kaartje overklokken, werkt allemaal. Volgende dag doet koeler erg wazig, en later boot hij weer. En dat kan misschien wel door het overklokken komen. Alleen zelf lijkt het me erg vaag, ik zie geen mogelijkheid waardoor de core snelheid de fan kan beinvloeden, behalve dan bij hogere temp sneller draaien. Maar dit is geloof ik niet het geval bij fans van gpu's.

Maar werkt je pc trouwens nu wel of niet?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
gewoon een ZM 80A HP er op ;)

maar het lijkt me wel sterk hoor, dat de fan :? kappot of raar gaat doen door oc'en

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

misschien omdat de sensor zegt dat hij warmer wordt dat hij dan hard moet draaien en dan te snel draait?

Kittekat.net ....

Verwijderd

ixl85 schreef op 14 February 2003 @ 17:08:
gewoon een ZM 80A HP er op ;)

maar het lijkt me wel sterk hoor, dat de fan :? kappot of raar gaat doen door oc'en
Is die niet voor de Ati 9700?
Kittekat schreef op 14 February 2003 @ 17:23:
misschien omdat de sensor zegt dat hij warmer wordt dat hij dan hard moet draaien en dan te snel draait?
Dat zei ik ook al in mijn post, maar volgens mij doet een gpu fan dat niet.

Verwijderd

Mijn asus v8200 Geforce3 Ti500 dlx heeft ook een fan die nogal eens wat herrie bij het booten maakt, Misschien tijd voor een nieuwe fan erop. BTW als je een asus hebt kan je de temperatuur controleren :)

• M@rijn
Ik heb een Chaintec GeForce 3 Ti 200 64MB, to masera: Ja ik kan er wel mee booten al duurde het vanmiddag 2 keer, het leek wel een puch die je moeilijk kan starten. :P
ik denk geen eens dat ik hem op zijn max. heb laten draaien tijdens mijn OC 220/500 is redelijk normaal

Verwijderd

En hij doet dat nu nog steeds altijd? Probeer anders de kaart eens onder te klokken en dan later weer te booten.

Verwijderd

Typisch. De fan van de GPU krijgt gewoon z'n stroom via twee aparte pinnen die naar het AGP-slot lopen, zodat dat circuit de veel delicatere circuits van de GPU zelf en het geheugen niet kan beïnvloeden. Ik zie dus niet in waarom de fan defect zou raken van overklokken.

Ik heb zelf een Asus V8200T2 GF3 Ti200 lopen op 215/515 en heb er nog nooit problemen mee gehad. De fan maakt bij het opstarten nauwelijks meer lawaai dan wanneer hij is warmgedraaid, alleen als je de PC uitzet hoor je 'm op het allerlaatst even tot stilstand komen.

Het kan natuurlijk best zijn dat je fan defect is geraakt, maar of er een causaal verband is met het overklokken waag ik te betwijfelen.

• M@rijn
Het lawaai is alleen bij het booten als ik een aantal reboot dan is het over.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn Creative Geforce3ti200 64 mb kan ik (tot nog toe) zonder problemen op 230@525 laten benchen. Om te gamen heb ik dat niet nodig, dus de kaart draait maximaal een minuut of 10 met die setting.

Zit het probleem niet in de drivers? Ik had een tijdje geleden de meest recente detonator geïnstalleerd. M'n pc bleef achter elkaar rebooten. Nu heb ik de drivers van m'n installatiecdt'je, de 2958, en het draait weer perfect!

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Het gebeurt direct bij het booten, dan zijn de drivers nog niet geladen, dus denk niet dat het daar aan ligt.

• M@rijn
Ik heb altijd 40.72 gedraaid toen die uit was tot nu toe geen enkele andere geprobeerd
Pagina: 1