Toon posts:

Radeon 8500 & framedrops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al ff een tijdje dat forum door gelopen hierzo, en ik ben het antwoord nog steeds neit tegen gekomen.

Ik heb dus sinds een week een Radeon 8500le met 64 meg ram
Draait best wel prima, volgens mij. Alleen, ja daar heb je er weer zo 1, in
CS kan dat ding die player-models niet goed renderen.

Smoke doet hij (redelijk) goed, maar als je ook maar 2 a 3 ventjes in je beeld hebt dropt die fps al een modderfokker.

systeem
-Msi kt333 ultra
-amd xp1900+
-256 mb ddr pc2700
-Hercules 8500LE 64mb
verder standaard
( sb live etc etc etc )
K hep dx9.0 atm en catalyst 3.0
Ik heb geprobeerd:

-omega drivers
-rage3d tweak
-1000000 verschillende instellingen in rage3d, zelfs met uberbrakke textures draait t over PRECIES even "traag"
-catalyst 2.5 drivers

en al die dingen met 3 verschillende biossen;
-originele
-ge-update bios door hercules
-"getweakte" bios voor retail 275/275 radeon 8500

Het gaat om een hercules kaartje dus, pba

Nou heb ik om me heen al het een en ander gevraagd. Ik hoorde van iemand dat het aan mijn cpu zou liggen, die is te traag? Lijkt me vaag aangezien die kaart uitkwam toen dit standaard cpu was. Mgoed, ik hooooooop dat ik niet wordt afgescheept met een simpel antwoord: gebruik de GoT search, want dat hep ik dus al gedaan :[~~~~

Laters

Verwijderd

Nieuwe Ati Catalyst 3.1 drivers zijn beschikbaar!

Die zou ik dus als eerst even proberen, wie weet :)

Verder zie je vaak dat er problemen zijn met CS + Ati, heb je alle patches voor CS al geprobeert?

En je CPU is het zeker niet hoor, xp 1900 is meer dan genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
ja , je hebt gelijk, die 3.1 drivers moet ik nog proberen,
maar er staan geen duidelijke aanwijzingen bij dat het fixes heeft voor mijn
kaart. Bovendien waren er nog geen hercules drivers voor, de laatste keer dat ik keek (eergister)

thnx anyway :)

en voor cs heb ik ook ook zo goed als alles al geprobeerd :(

zelfs op 640x480 loopt ie zo te kutten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 17:37 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
sjek eens je agp instellingen. ik had laatst ook van die grappen, stond agp uit 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door sharkzor op 14-02-2003 23:49 ]

Verwijderd

Mag ik eens even weten wat je voor de 8500LE voor kaart in je comp. hebt gehad? Of is dit de eerste?

Verwijderd

Topicstarter
een gf2 mx400....

ja en die had op moment waar die radeon hakkelt, gewoon vloeiend 100fps,

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

heb je wel een volledige nieuwe Windows installatie gedaan dan? Dat is meestal namelijk wel aan te raden als je overstapt van een Nvidia videokaart naar een ATI.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Lees is eens even mijn net gestarte topic over "Det. verwijderaar", geen oplossing, wel zelfde probleem. Ik weet bijna zeker dat het probleem door de Det. drivers veroorzaakt wordt.

Verwijderd

als je win98 draait, moet je denk ik even de via 4in1 drivers installeren

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je moet zowiezo opnieuw een OS install doen als je van Nvidia over gaat naar een Radeon. De detonator verwijderaar doet niet erg goed wat ie moet doen met dit soort dingen als gevolg vaak.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
ok,

thnx voor de tips heren, t klinkt allemaal erg logisch.

Ik ga het wel even uitproberen

thnx nogmaals :D

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

inXs

known as inXs

Ik heb eigenlijk bijna dezelfde vraag :) En bijna hetzelfde probleem en ook al alle oplossingen uit dit topic geprobeerd.. TS is het al opgelost? Iemand nog oplossingen??

superB

Verwijderd

heb je smoothvision instellingen al geprobeerd, ik las daar een heel lange tijd geleden over icm counterstrike. Anders moet je in het bios proberen met de AGP aperture size te wisselen. Maar cs is langzaam, dat merk ik ook met mijn gf3. haflife trekt ie gemakkelijk met 3dbril, maar cs is te traag, terwijl spellen met veel nieuwere engines veel beter werken.
Pagina: 1