Toon posts:

Geen 2 NICS geinstalled in win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem:

Ik heb een pc:
Pentium 200 Mhz
64 mb ram
1.6 gb HD Win200o profesional

Ik installeer windows 2000, vervolgens realtek netwerk kaartje, en dat werkt ook.
Maar dan installeer ik een 2e netwerk kaart (een 3com) en dat gaat goed, totdat ik de netwerkplug in de kaart steek...dan slaat de hele pc vast, hij doet nix meer.

Bijde kaarten krijgen een aparte IRQ aangewezen.

Dit gebeurt ook als ik een ander merk netwerkkaart erin zet.

Het vreemde is dat de netwerkkaartjes wel werken onder linux en freesco, op hetzelfde systeem... :?

Wie kan mij helpen?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
resource probleem ???

Wat zit er verder nog aan HW in de PC ?

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
ehm alleen de videokaart pci
En voor de rest nix, die 2 pci netwerkkaartjes
Ik heb de recources op auto gezet in de bios
en op p&p os gezet...
Maar nu blijft ie ook al hangen tijdens het splash-screen van win2k :(

• Diederik
  • Niet online
probeer de kaarten eens te wisselen van PCI slot dan worden in ieder geval de resources opnieuw toegewezen mischien verhuist het probleem dan ook naar de andere kaart dan is er iets met het slot aan de hand, ik heb gelezen dat het probleem onder een ander OS wel werkt maar 3Com kaarten hebben onder Windows vaak management functies in de driver zitten

[ Voor 2% gewijzigd door Diederik op 14-02-2003 16:42 . Reden: tis echt tijd voor bier ]

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik ook al gedaan, heb echt alles in een ander slot gehad, maar het helpt voor geen reet...en het rare is dat ie het onder andere kaarten ook doet, dus je zou zeggen dat het niet specifiek met 3com kaarten te maken heeft(alhoewel ik 3com niet echt meer vertrouw na dit gezeik...:D) je zou haast zeggen dat het moederbord verrot is ofzow...

• Diederik
  • Niet online
het schijnt tegenwoordig 'in' te zijn om opbollende of lekkende condensators te hebben, iets van gezien bij het wisselen van de kaarten ??

Welke drivers gebruik je eigenlijk standaard windows ? en welk servies pak

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen lekkende condensatoren...ik gebruik windows 2000 service pack 2.
En gebruik de originele drivers van windows.
Pagina: 1