Ik kan met de webapplicatie net zoveel invloed uitoefenen in principe als een normale applicatie. Ik kan bijvoorbeeld netwerkverbindingen maken op de lokale pc, de printers direct aansturen, schermen openen en sluiten die ik wil, register uitlezen, en vullen.
De webapplicatie draait namelijk niet echt in de internet explorer maar als HTA (HTML Application ::
http://msdn.microsoft.com...or/hta/hta_node_entry.asp), het lokale systeem vertrouwt als het ware de webapplicatie zodat deze veel meer rechten heeft als een normale website.
Het is me trouwens gelukt met de F5 toets, en toetsencombinaties zijn nu ook geen probleem meer, ik kan nu eindelijk binnen de webapplicatie met het toetsenbord doen wat ik wil
Bovenaan het javascriptje heb ik staan:
[script]document.onkeydown = checkkey;[/script]
De functie check key controlleert nu alle functietoetsen (keycode 112 t/m 123). De HTA had van zichzelf uit al alle functietoetsen van de internet explorer uitgeschakeld, behalve dus de F5 toets. In een switch statement koppel ik aan elke functietoets een document.location en aan het einde van de functie staat een return false. De F5 toets werkt nu niet meer als vernieuw-knop en alle functietoetsen doen nu hetgene wat de gebruiker in zijn/haar profiel ingesteld heeft.
Iedereen bedankt voor het meedenken, en energy het is voor lokale intranet applicaties de moeite waard om dat HTA eens te bekijken. Dan bouw je je hele interface en acties gewoon als web applicatie. En het is makkelijker (vind ik persoonlijk) om interfaces enzo te bouwen met (d)html als met wat voor tooltje dan ook
Nogmaals bedankt
[
Voor 41% gewijzigd door
wustenveld op 19-02-2003 09:58
]