[Excel, VBA] Hyperlinks kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 22:53
Ik heb een 2tal sheets met in de 2e een aantal velden met een hyperlink. Nou wil ik via een macro de hyperlink van een cel van sheet2 naar een cel van sheet1 copieren.

Dus het volgende principe

code:
1
Range("sheet1!A1").Hyperlink = Range("sheet2!A1).Hyperlink

Dit werkt dus helaas niet op deze manier. Hoe kan ik dit wel doen.

Ik heb het ook nog geprobeerd om een formule te creeeren, maar ik krijg de hyperlink niet als tekst uit het tweede veld.

Iemand hier een oplossing voor, want ik kom er niet uit.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Visual Basic:
1
Range("sheet1!A1").Hyperlinks(1).Address  = Range("sheet2!A1).Hyperlinks(1).Address 

zo wel... hoe lang heb je gekeken?

• hiostu
Uhm dat doet hij dus niet hij geeft dan als waarde voor de eerste: <subscript out of range>

Dit had ik namelijk ook al geprobeerd.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

henkleerssen schreef op 14 February 2003 @ 16:04:
Visual Basic:
1
Range("sheet1!A1").Hyperlinks(1).Address  = Range("sheet2!A1).Hyperlinks(1).Address 

zo wel... hoe lang heb je gekeken?
Nog een keer.. mijn fout,..
Visual Basic:
1
Sheets("sheet1").Range("A1").Hyperlinks(1).Address  = Sheets("sheet2")Range("A1").Hyperlinks(1).Address 

let wel op de goede naam geving..

[ Voor 8% gewijzigd door henkleerssen op 14-02-2003 16:11 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wel goed doen he ;)

Visual Basic:
1
Sheets("sheet1").Range("A1").Hyperlinks(1).Address  = Sheets("sheet2").Range("A1").Hyperlinks(1).Address 

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• hiostu
Visual Basic:
1
2
3
Runtime error '1004'

Application-defined or Object-defined error

Even voor de duidelijkheid ik heb excel2000.

[ Voor 7% gewijzigd door hiostu op 14-02-2003 16:22 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

er is nog niks in de collectie dus blijkbaar gestopt in sheet1 a1 cell... dus dat doe je weer met methode Sheets("sheet1").Range("A1").Hyperlinks.add .. dussum..

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

dus.. je moet er voor zorgen dat er wat aan hyperlink spul instaat in sheet1 A1...
Ik moet weg.. sorry.. misschien vanvond weer..
Kijk ff goed naar de properties en methods van de collectie hyperlinks (hyperlinks en dan F1)... dan weet je wat ik bedoel

[ Voor 91% gewijzigd door henkleerssen op 14-02-2003 16:27 ]

• hiostu
Wat moet er nog meegegeven worden aan de hyperlinks.add() aan parameters want zo doet hij het niet.

• hiostu
henkleerssen schreef op 14 February 2003 @ 16:26:
dus.. je moet er voor zorgen dat er wat aan hyperlink spul instaat in sheet1 A1...
Ik moet weg.. sorry.. misschien vanvond weer..
Kijk ff goed naar de properties en methods van de collectie hyperlinks (hyperlinks en dan F1)... dan weet je wat ik bedoel
Nog iets gevonden???

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

eeeuh de vraag van mij was meer of JIJ iets gevonden had?? Ik heb je uitgelegd dat als je gewoon onder hyperlinks collectie F1 klikt dat je het dan ook geweten had... ooit VBA geprogrammeerd? Ooit ook F2 de objectbrowser geprobeerd?
Beetje lui geloof ik he....

Maar goed hier is de oplossing wanneer de sheet 1, cell A1 GEEN hyperlink bevat(naast de eerdergenoemde oplossing, wanneer de eerste sheet 1 WEL een hyperlink al had):
Visual Basic:
1
    Sheets("sheet1").Hyperlinks.Add Anchor:=Sheets("sheet1").Range("A1"), Address:=Sheets("sheet2").Range("A1").Hyperlinks(1).Address

• hiostu
Sorry dat het misschien overkwam alsof ik lui was. Ik moest dit eenmalig doen voor het werk en ik heb nog nooit met VBA of Excel gewerkt. En ik krijg niet echt de kans om dit eerst helemaal te gaan leren. Daarom was het af en toe erg moeilijk om dingen uit te zoeken en dit was iets wat me niet lukte.

Maar nu werkt het en ik wil je heel erg bedanken voor je tijd en moeite!! _/-\o_
Pagina: 1