Toon posts:

Vage sound card problemen!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee medetweakers,

Ik heb vreemde problemen met een pc hier.

Op de pc zit een onboard sound card. De drivers zijn goed geinstaleerd en hij geeft er ook geen fout op.
Maar als ik een mediabestand afspeel dan heb ik geen geluid.

Dit probleem heb ik overigens ook met een ander soundcard als ik de onboard uitschakel en er een pci kaartje instop. Het zit dus niet in de sound card.

De instelling en dergelijk heb ik al tig keer nagegekeken en deze zijn gewoon goed.

Er staat windows 98 op de pc.
Ik heb de windows 98se upgrade eroverheengezet.
Ik heb internet explorer 5.5 eroverheen gezet
Ook heb een nieuwere mediaplayer geinstalleerd (versie 7)

Als ik een audio cd afpeel met media player dan heb ik ook geen geluid.

Maar als ik een audio-cd afspeel dmv het play-knopje op de cd-rom speler dan heb ik wel geluid.

Het is naar mijn idee dus wel een softwareprobleem.

De pc opnieuw installeren is geen optie. Er staat te veel software op die overgezet moet worden.

Please help me, ik weet het niet meer

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
specs van PC, mobo, geheugen, cpu enz. :?

[ Voor 3% gewijzigd door geforce5_guy op 14-02-2003 15:59 ]

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Nu weet ik wel dat het cd-audio van mediaplayer niet via het kabeltje achterop je cdrom speler werkt, maar een soort van dae doet.
Dat zou verklaren dat de ene manier afspelen van muziek cd's wel werkt en de andere niet.
Het lijkt inderdaad op een softwareprobleem, heb je geprobeerd om een midi bestand af te spelen ? Als dat wel werkt zou alleen wave niet werken, en dan ga ik toch echt aan volume-regeling-achtig iets denken :)

edit:

normale zinsbouw gemaakt

[ Voor 25% gewijzigd door RupS op 14-02-2003 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Midi inderdaad wel?????

Wav werkt niet???? Ik zal 't proberen met een mp3-tjes.

De volumeregeling zit het niet in. Deze staan gewoon goed, en nee er staat ook geen vinkje met mute ofzo aan

• RupS
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 16:12:
Midi inderdaad wel?????

Wav werkt niet???? Ik zal 't proberen met een mp3-tjes.

De volumeregeling zit het niet in. Deze staan gewoon goed, en nee er staat ook geen vinkje met mute ofzo aan
Mp3 gebruikt hetzelfde van je geluidskaart als wav, dat zal dan ook niet werken ...
Ik denk dat als je echt zeker weet dat het niet aan de instellingen ligt (wat inmiddels wel duidelijk is ;) ) er iets fout zit in Windows ....

Het enige wat je nog zou kunnen proberen dan is de geluidskaart eruit halen en alles wat er ook maar iets mee te maken heeft te verwijderen/deinstalleren en het dan nog een keer proberen ...

Verwijderd

Topicstarter
MP3 werkt ook niet, er is geen enkel geluidje uit te krijgen behalven midi?

De geluidskaart staat gewoon als standaard afspeel apparaat, de volumes staan goed.

Kan het niet zijn dat er bepaalde bestanden beschadigd zijn die voor de geluidsinstellingen zorgen. Maar ja, ik heb windows er al een keer overheengezet.

Ook heb ik de geluidsdriver al een aantal keer verwijder en opnieuw geinstalleerd.
Met een ander geluidskaart heb ik 't ook geprobeerd en dan gebruikt hij uiteraard ook andere drivers, dus het is ook geen driverprobleem

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:24 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Zal wel niet zo zijn, maar heb je in je Play Control wel alles uitgevinkt? :)

• RupS
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 16:21:
MP3 werkt ook niet, er is geen enkel geluidje uit te krijgen behalven midi?

De geluidskaart staat gewoon als standaard afspeel apparaat, de volumes staan goed.

Kan het niet zijn dat er bepaalde bestanden beschadigd zijn die voor de geluidsinstellingen zorgen. Maar ja, ik heb windows er al een keer overheengezet
Daarom opperde ik al om alles wat ook maar iets met geluid te maken heeft eraf te halen en het opnieuw proberen...

Kijk nou voor de zekerheid alle instellingen nog een keer na... Ook Multimedia in je control panel, device settings, etc.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de drivers, mediaplayer en bij windows onderdelen multimedia verwijderd.

Alles opnieuwe geinstaleerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem => wel midi geen wave/mp3

-edit-

als ik met vinkje alles dempen aan/uit schakel hoor ik wel een "tikje" uit de speakers.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:55 ]

Verwijderd

doe eens wild ... als je winamp installed heb je dan wel sounds met mp3 ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net winamp geinstalleerd, maar ook hierbij hetzelfde probleem.

Weet iemand toevalig nog een andere (mogelijke) oplossing ????

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!!! het zat hem in het modem. Deze heb ik in een ander PCI slot gedaan en nu is het opgelost???

Zelf snap ik nog niet wat het probleem is geweest want hij gaf geen IRQ conflicten ofzo.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 10:00:
Het is opgelost!!! het zat hem in het modem. Deze heb ik in een ander PCI slot gedaan en nu is het opgelost???

Zelf snap ik nog niet wat het probleem is geweest want hij gaf geen IRQ conflicten ofzo.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp
Misschien een shared IRQ? Windows kan dan wel zeggen dat er niets aan de hand, maar als de hardware het niet aankan....

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1