Toon posts:

Home Cinema Set vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een losse 5.1 setje gekocht. En nog een dvd speler (die surround sound ondersteunt). Maar achter op de subwoofer zitten verschillende aansluitingen. Een uitgang voor naar een computer geluidskaart. Een uitgang voor 2ch (kunnen 2 tulpjes in) en een 5.1 uitgang. Maar bij die 5.1 uitgang zitten dus zes 'gaatjes waar de tulpjes(van de dvd speler) in gaan'. Ik heb dus geen draad met 6 tulpjes eraan (bestaan die wel?). Maar ik heb hem nu dus in de 2ch zitten. Maar mijn vraag is dus, bestaan er draadjes met aan de ene kant een rood/wit/gele tulp en aan de andere 6 tulpjes ?? Of hoe kan ik anders ac3 geluid krijgen? Want hij staat nu op stereo.

Tia

Edit: Speakerset is van DK Digital (was ergens een aanbieding)
Dvd speler: Samsung DVD-S224

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 15:48 ]

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

JWO

nu even duidelijk ik snap er nix van, misschien een duidelijk plaatje er bij ?

Verwijderd

Ik denk dat je subwoofer een ingebouwde versterker heeft die de resterende speakers kan aansturen. En die 5.1 is achterop met 6 tulpjes dit zouden dus je losse speakers kunnen zijn die je op je sub kan aansluiten ipv je dvd-speler.

En wat betreft zo'n kabel van 6 tulpjes heb ik nog nooit gezien....

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er ook weinig van, maar ik zal ff proberen pic te maken

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

die 6 tulpjes is 5.1 (5+1=6) lijkt me... maar ik vind het ook een vaag verhaal

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Er zitten bij mij op een dvd speler
- voor elke box aparte aansluitingen (bij 5.1 is dat 5x rood+wit en 1x rood+zwart (woofer)).
- meerdere aansluitingen voor naar de tv (scart, 1x rood+wit tulp en een gele voor s-video)

1. Bij iedere aansluiting staat waarvoor deze dient....
2. Bovenstaande kan PER dvd verschillen...

dus geef eens wat meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn dvd speler zit:
- Scart
- 1x rood en wit tulp en een gele dan
- Digital audio out -> optisch en coaxial

Ik heb dus niet -> voor elke box aparte aansluitingen (bij 5.1 is dat 5x rood+wit en 1x rood+zwart (woofer)).

-> http://www.techtronics.co...ti-region-dvd-player.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:06 ]

Verwijderd

Ik ben bang dat de topicstarter een beetje slachtoffer is geworden van marketingtruukjes... :/ (en dat hij uitgang en ingang in zijn startpost door elkaar haalt?)

De 5.1 speakerset heeft zo te lezen geen AC-3/DTS decoder aan boord, maar gewoon 6 discrete versterkers om een al gedecodeerd (analoog) 5.1 signaal te versterken.

Hierop kan je dus bv een SB Live! 5.1 of een DVD-speler met 6 analoge (5.1) uitgangen aansluiten (Zoals op de DVD-speler van ItSnows)

Als die 5.1 speakerset niet over een optische of coaxiale digitale ingang beschikt, kan je die Samsung DVD-S224 dus niet op de 5.1-ingangen aansluiten.

Je kan 'm dus alleen op de stereo ingang aansluiten, aangezien de Samsung niet over discrete analoge 5.1-uitgangen beschikt. :/ (klik hier voor de aansluitingen van de DVD-S224)

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik dan doen ? Proberen de dvd speler in ruilen voor een andere (met die aansluitingen van ItSnows) ?
Pagina: 1