Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorbeeld draaisysteem voor webcam

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 11:23
Ik ben al een poosje aan het kijken hoe ik het beste en makkelijkste een webcam kan laten draaien dmv een programmaatje en een usb of seriele kabel om uiteindelijk besturing via internet mogelijk te maken.
Ik zat aan een stappen motor te denken maar misschien is het ook wel mogelijk om met een gewoon motortje te werken en wat tandwielen.

Heeft iemand hier een voorbeeld schakeling van of een adres waar een voorbeeld staat of andere tips of adviezen?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Het klinkt misschien heel gek, maar als ik zoiets zou maken, zou ik iets bouwen van lego technic :+ (serieus), kun je best wel wat met maken, en dan het motortje via de seriele poort besturen, hoewel ik daar weinig verstand van heb :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

Ga eens naar een modelbouwzaak en ga eens kijken naar servo's. Zijn perfecte stuur motoren. Aaanstuur elektronica is ook te vinden.

Cedo Nulli

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben hier ook mee bezig, ik heb er zelfs een klein documentje over geschreven (ik zal het zo wel even online gooien) met een eigen website ervoor: http://212.187.14.178:1337/cam/.
Buggy parse :?, je moet even een punt (.) toevoegen aan het eind evan de url
Ik ben ook bezig met software en dus ook webbased e.d.. Het is de bedoeling om dit op een lan aan het plafond van een tent te hangen zodat men kan kijken wie er allemaal is. En ook het zoomen is de bedoeling.

[ Voor 18% gewijzigd door LauPro op 14-02-2003 17:29 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BCM

BCM

Ik ben ook benieuwd hoe dit gemaakt hebt. Ik vind het een leuk concept en wil er zelf ook weer een gaan bouwen. Ik kan je document niet berieken (ook niet inc punt)

Cedo Nulli

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

......

• BCM

BCM

Standaard antwoord: DUUR, niet leuk.... liever zelf maken :)

Ben meteen verder gegaan en heb de spullen besteld voor deze rs232-servo controller.

http://www.digitalnemesis...ects/picservo/default.htm
Dr schijnt een linux progje voor te zijn. Anders zal ik er echt zelf aan moeten geloven.

Servo's liggen nog bij mn ouders. Binnekort weer verder

[ Voor 46% gewijzigd door BCM op 17-02-2003 20:07 ]

Cedo Nulli

Pagina: 1