[Win2K/WinXP] Disable mouse en keyboard*

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik weet dat het mogelijk is om onder 95/98 de mouse en het keyboard te disablen met "rundll32 mouse,disable".

Probeer ik dit onder W2K dan krijg ik de melding (op verschillende systemen) "Error loading mouse. The specified module could not be found".

Nu is mijn vraag, is er ook zoiets voor W2K? Met google heb ik niets gevonden en met de search ook niet. Op de techpage van MS stond ook niets vermeld.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zelf zit ik met hetzelfde, alleen dan onder Windows XP.

Op google heb ik 32 pagina's met 30 resultaten per stuk doorgeworsteld en op altavista ook zoiets.

Waarvoor heb ik het nodig ?

Om een installatie automatisch in te laten loggen met adminrechten en vervolgens een aantal acties uit te voeren via een script, waarna de pc een reboot krijgt.
Op het moment dat de pc als admin is ingelogged, wil ik niet dat de gebruiker op welke manier dingen kan gaan doen terwijl de installatie bezig is. Als de gebruiker wel wat zou kunnen doen als admin is da kans natuurlijk groot dat hij/zij zichzelf snel admin rechten geeft en/of eigen software installeerd.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

WinXP aan de titel toegevoegd :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:52

samo

yo/wassup

ik heb iets gevonden wat hier over meld:
WieKent Tip: Doe meer met RUNDLL32.EXE.
daar staat dat dit niet mogelijk is in XP, alleen in oudere versies van windows (tabel onderaan de pagina)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
In Wise gebruik ik de function BlockInput in de user32.dll; 1 is block, 0 in unblock..
Maar ik krijg dit niet werkend vanuit een cmd-box.. misschien een VBS'je schrijven ofzo?

Maar iig, hiermee block je zowel je muis als het keyboard..

Pvouput live

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

samo-arne,
Bedankt voor deze tip, echter zit er geen mogelijkheid bij om muis of keyboard input te blokkeren en om het werkstation automatisch te "locken" is niet echt de bedoeling. De gebruiker moet natuurlijk wel iets zien hoever de pc is met installeren.
De opties die op die pagina staan zijn trouwens wel heel intressant.

Krypt: Klinkt intressant, ik heb al geprobeerd om de user32.dll als referentie te openen in VB maar dit gaat niet. Een andere suggestie om de user32.dll te gebruiken is welkom.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ik kan in Wise wel ff een proggy compilen, die deze call aanroept.. kun je die gebruiken..

[edit]
Merk net dat als m'n wise pakketje stopt dat ie automatisch unblocked; dus daar heb je niets aan..

[ Voor 38% gewijzigd door Krypt op 23-06-2003 11:29 ]

Pvouput live

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik ben al even aan het spelen gegaan met de BlockInput en heb daar een oplossing voor gevonden met b.h.v. medetweakers.

[rml][ VB6] User32.dll & BlockInput[/rml]

Pagina: 1