Toon posts:

[TFT Monitor] Compaq 7020 doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Compaq 7020 Tft Monitor (17''inch).
Als mijn computer uitschakelde ging hij lekker zelf op stanby. Maar vanaf gisteren doet ie het niet meer. Hij blijft alleen zeggen: ''No Input Signal''. Terwijl mijn alle kabels netjes zijn aangesloten. Ik heb ook met de instellingen gespeelt van de monitor maar daar ligt het ook niet aan.
Ik wil graag zeker van mensen tips horen die ook een Compaq 7020 hebben en enz.....
Soms knippert het beeld wel eens en dat is om de 5 minuten met een fractie van één sec. Dus het is nauwelijks te zien als je niet oplet, maar het valt wel op als ik zit te surfen op het net. Ik heb de kabels vervangen en een andere videokaart erin gezet, maar die doen hetzelfde. +ik heb géén garantie méér op dat scherm+
Wie weet wat tips en oplossingen????

Alvast Bedankt

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
monitor een beetje in de war lijkt me, jammer dat je geen garantie hebt. (dingen gaan altijd kapot net nadat de garantie verlopen is, hoe zou dat komen ;) )
Kun je de monitor resetten misschien? (in het menu std instellingen terugstellen)

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op 14 februari 2003 @ 15:13:
monitor een beetje in de war lijkt me, jammer dat je geen garantie hebt. (dingen gaan altijd kapot net nadat de garantie verlopen is, hoe zou dat komen ;) )
Kun je de monitor resetten misschien? (in het menu std instellingen terugstellen)
Ja dat heb ik dus gedaan, maar er is géén enkel spoor van verbetering!
Zit ik weer met zo'n scherm zonder garantie! :(

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Dat hij geen input signaal weergeeft heb ik een keer gehad. Effe aan en uit en hij begreep het. Wat ik ook en nog steeds heb, is dat het beeld effe flikkerd. Heel erg vreemd en soms meer dan andere dagen. Niet heel erg irritant. Maar wel heel erg weird. Aangezien ik bij een compaq leverancier werk heb ik het even gevraagd aan de td boys en die zeiden, dat ze, als ze het probleem hadden, het complete ding zouden vervangen. Ze kunnen niks meer repareren aan een tft scherm. Dus ik denk dat je er maar mee moet leven.

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

Topicstarter
spider schreef op 14 February 2003 @ 15:36:
Dat hij geen input signaal weergeeft heb ik een keer gehad. Effe aan en uit en hij begreep het. Wat ik ook en nog steeds heb, is dat het beeld effe flikkerd. Heel erg vreemd en soms meer dan andere dagen. Niet heel erg irritant. Maar wel heel erg weird. Aangezien ik bij een compaq leverancier werk heb ik het even gevraagd aan de td boys en die zeiden, dat ze, als ze het probleem hadden, het complete ding zouden vervangen. Ze kunnen niks meer repareren aan een tft scherm. Dus ik denk dat je er maar mee moet leven.
Als ik hem bij mij ff uit en aan doe snapt die domme scherm het nog steeds niet.
En dat flikker actie van het scherm ?????? Maar waarom doet ie het nou ? Hij deed het eerst niet en nu weer wel..... maar jah...
Dus moet ik ook nu elke keer als ik mn computer uitzet ook mn monitor uitzetten.
Ja lekker die compaq hoor. Ik heb er wel € 1500,- voor neergelegt!! :( Ik ga denk ik geen beeldscherm van compaq kopen de volgende keer.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje :P|

Weet niemand hier iets op ????
Het is wél een beetje irritant eigenlijk dit scherm...................................................

niemand met een 7020??????????????????????????????//

Verwijderd

Dat flikkeren is waarschijnlijk de backlight en je hebt kans dat die het binnenkort gaat begeven. Tevens zit er een inverterboard in zo'n monitor die zorgt voor de spanning van de backlight zou ook wel eens (bijna) defect kunnen zijn. (werk zelf met lcd schermen laptops)

Maar een oplossing is moeilijk denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 20:52:
Dat flikkeren is waarschijnlijk de backlight en je hebt kans dat die het binnenkort gaat begeven. Tevens zit er een inverterboard in zo'n monitor die zorgt voor de spanning van de backlight zou ook wel eens (bijna) defect kunnen zijn. (werk zelf met lcd schermen laptops)

Maar een oplossing is moeilijk denk ik
pfffffffffffffffffffff................................. helemaal nieuw scherm gaat het opgeven ?
Wat voor grap is dat ? Sorry hoor, maar ik kan het niet geloven.
alleen door een paar kéér flikkeren kan het echt niet zijn dat het scherm gaat overlijden (DENK IK TENMINSTE).
en eh.... kan het ook voorkomen omdat er ietsje te weinig stroom is ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik besloten om een normaal d-sub kabeltje te halen. Dat heb ik nu dus ook gedaan want ik had ervoor een dvi kabel.
Nu ik de d-sub aangesloten heb is het flikkeren weg!
Is dat nu echt zo of gaat het nu terug komen ?
Al 5 minuten met d-sub géén geflikker!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 21:07:
Vandaag heb ik besloten om een normaal d-sub kabeltje te halen. Dat heb ik nu dus ook gedaan want ik had ervoor een dvi kabel.
Nu ik de d-sub aangesloten heb is het flikkeren weg!
Is dat nu echt zo of gaat het nu terug komen ?
Al 5 minuten met d-sub géén geflikker!
Nee, jongens daar lag het ook niet aan.
Het lag dus aan mijn Geforce 3 Ti 200 zonder koeler maar met koelblok.
Nu heb ik mn monitor aangesloten op het onboard videogeheugen.
En echt helemaal géén geflikker méér. Het ligt dus aan mn videokaart wat ik 1 maand geleden voor € 100,- gekocht had.
Maar ik ben toch blij, want gelukkig is het mn scherm niet die stuk is *€ 1000,-* maar het is mn videokaart *€ 100,-*

Verwijderd

zelfde is gebeurt met mijn tft en de backlight doet het niet meer!
Waar kan ik hem laten repareren nu en is een backlight duur voor 17inch?
Pagina: 1