Toon posts:

AC3 mp3 met SB Live 5.1 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo even een vraag, ik heb een SB Live 5.1 kaart gekoppeld met 3 paar snoeren naar mijn versterker ( 6 - kanaals ) deze versterker ( kenwood 5x80watt, Dolby Digital ) is weer gekoppeld aan een dolby digital 5.1 set van JBL.

Nu krijg ik bij mp3's geen geluid uit mijn center speaker.

Moet ik daarvoor een speciale plugin downloade ? die mp3 als ac3 afspeelt ?

Zoja, waar kan ik die downloaden.

En wat is anders een optie om die center speaker aan de praat te krijgen ?

Bij mijn creative surround mixer, kan ik het volume van sub en center speaker niet instellen is vergrendeld of zo....

Klopt dit allemaal ?

Vr. gR,

JeLMeR

Verwijderd

Dat had je met search ook wel kunnen vinden.
In de player van Creative zit een cmms button waarmee je het geluid op 5.1 kunt zetten.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Maar echt afspelen van je MP3 als AC3 zal hij dus nooit he...

Je bedoelt dat hij je muziek over alle 5 (punt 1) de boxen afspeelt. Want een MP3 is hooguit Stereo, dus beter kan je dr dan echt niet uitkrijgen. Bij AC3 komt uit alle boxen een ander signaal, dat gaat met MP3 niet lukken.

Leeg - Sinds 20180907

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20

JWO

ik denk dat ie bedoelt hoe je een film met ac3 geluid over zijn 5.1 boxen kan krijgen, dus dat ie een 5.1 signaal binnen krijgt op z'n receiver ..

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Volgens mij bedoelt ie echt gewoon een stereobron (MP3) upmixen naar 5.1 kanalen om zo surround je MP3 te horen. Ik zoek dit ook al een HELE tijd voor WinAmp, aangezien dit mijn speler is, maar het is me tot nu toe alleen gelukt met een speler die daarvoor gemaakt is, namelijk PowerDVD (zelfde als Creative Player hierboven genoemd)

Wie weet hoe het kan met WinAmp?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Nu krijg ik bij mp3's geen geluid uit mijn center speaker.
Bovenaan in de topiclist staat een stickey getiteld "problemen met live/audigy". Laat je vraag daar nu letterlijk instaan!
Toeval?
ik denk het niet :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.