Toon posts:

Driver probleem Geforce4 mx 440 DDR 64 MB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje!

Ik heb een NVIDIA Geforce4 MX 440 met 64 MB DDR RAM videogeheugen, maar in Windows XP staat er bij apparaatinstellingen dat ik maar 32 MB zou hebben! ...RAAR...

Toch heb ik de nieuwste driver van NVIDIA geïnstalleerd en geeft het BIOS bij de opstartprocedure netjes de info van de videokaart aan inclusief de 64 MB DDR RAM...

Waar loopt dit in de soep? Driverprobleempje?

Jullie mogen het zeggen, want ik weet het niet! :?

Alvast bedankt! :)

Systeemeigenschappen:

AMD Athlon XP 1800+
Soltek 75-DRV4 met VIA Apollo KT266A Chipset
NVIADIA Geforce4 MX 440 64 MB DDR RAM
Windows XP

Verwijderd

Welke drivers heb je precies geprobeert? Verwijder je driver eens met detenator destroyer, en installeer daarna 29.42, die staat wel op www.guru3d.com

En bench ook eens met 3dmark ofzo, als het een normale score geeft zou ik me niet druk maken, software geeft de hardware wel eens niet goed aan.

Verwijderd

Topicstarter
Een gewone Geforce4 MX 440 presteert 25% procent beter dan de mijne! Ongelovelijk, en dat terwijl ik alle optimalisaties van het systeem heb uitgevoerd.... Ik zal inderdaad even proberen of 29.42 werkt. Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm.... werk niet! Andere suggesties? Thanx.

Verwijderd

En waarmee test je dat dan? De benches dus.

Verwijderd

ik heb ook die beeldkanon maar heb geen enkel problemen ermee.....hij draait als de beste :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 16:22:
ik heb ook die beeldkanon maar heb geen enkel problemen ermee.....hij draait als de beste :D
Er zijn duizenden mensen met een Geforce 4 mx waarbij hij goed werkt.. Hier help je de topicstarter dus niet zo mee..

Verwijderd

dat weet ik ook wel....maar dan heeft hij dus gewoon een slechte kaart gekocht met een productie fout of een verkeerde driver geinstalled.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 16:32:
dat weet ik ook wel....maar dan heeft hij dus gewoon een slechte kaart gekocht met een productie fout of een verkeerde driver geinstalled.......
Geef dan advies ofzo, zorg iig dat je een toegevoegde waarde hebt aan het topic. Ik kan ook wel zeggen dat mijn Geforce 4 goed werkt, maar heeft de topicstarter hier wat aan? Nee dus..

En een productie fout lijkt me sterk, een kaart heeft niet 'zomaar' 32 mb ram, drivers zou idd kunnen, maar dat heb ik al aangeraden.

Edit: En trouwens kun jij een videoplank en een beeldkanon niet eens uit elkaar houden..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het en driver probleem is, maar zou er een productiefout zijn gemaakt, waardoor de driver niet al het geheugen herkent? BIOS doet dat wel... Miscchien helpt het om de BIOS van de kaart te flashen? Ik weet het niet, is er een dokter in de zaal?

Verwijderd

Topicstarter
ik had de benchmark gemaakt met 3dmark 2001 se trouwens...

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoeveel heb je dan gehaald met 2001se?

Verwijderd

Nou,
gewoon de 41.09 driver bij www.nvidia.com downloaden. Dan bij instellingen, configuratiescherm, software toeveogen-verwijderen de NVidia drivers die je nu hebt de-installeren.

En dan de 41.09 installeren en opnieuw proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 12:37:
Nou,
gewoon de 41.09 driver bij www.nvidia.com downloaden. Dan bij instellingen, configuratiescherm, software toeveogen-verwijderen de NVidia drivers die je nu hebt de-installeren.

En dan de 41.09 installeren en opnieuw proberen.
Had hij al geprobeert..

Heb je ook al eens een format geprobeert en daarna de nieuwste driver? Want als het na een format nog zo is weet je dat het niet aan de software ligt.
Pagina: 1