Dynamische paginas op CD?

Pagina: 1
Acties:

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Een brandende vraag naar de mogelijkheden om een dynamische pagina op een cd te plaatsen. Ik ben eigenlijk benieuwd naar alle mogelijkheden...
Ik weet dat het niet direct mogelijk is en ik ben benieuwd of jullie ideeen/ervaringen hebben op dit vlak.

Ik bedoel dynamische mogelijkheden in de breedste zin van het woord. ik denk bijvoorbeeld aan:

• Een director applicatie met een xml bestand als datasource
• Een programma schrijven in bijv. VB met daarin een mogelijkheid om een access database te embedden...

Ik heb geen ervaring in bovenstaande opties. Ben verder wel bekend met programmeren in asp en php maar ik krijg steeds meer de vraag naar een offline mogelijkheid om de webapplicaties die ik maak op cd te plaatsen voor distributie...

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Het is mogelijk om met Flash MX XML files uit te lezen (is zelfs een heel handige module voor gemaakt XML2AS geloof ik). Met Director ben ik het niet zeker, maar Macromedia had toch gezegd dat al hun nieuwe MX programma's XML gingen ondersteunen dacht ik.

If you can't beat them, try harder

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Als je een reeds geinstalleerde webserver op de CD zet is alles mogelijk wat je ook kon met asp en php. CD erin, webserver start op en de browser springt naar de juiste pagina...

De vraag is of je dan niet beter een programmatje in een echte programmeertaal kan maken.

[ Voor 23% gewijzigd door LordLarry op 14-02-2003 14:34 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Folkert schreef op 14 februari 2003 @ 14:27:
Ik bedoel dynamische mogelijkheden in de breedste zin van het woord.

[..]

Ben verder wel bekend met programmeren in asp en php
Denk er gerust even rustig over na. Pak er desnoods een velletje papier bij, en teken uit wie wat doet na het klikken van het knopje of de link. Wie parst de html, en wie parst de php/asp/vb.

Ik kan je natuurlijk gewoon vertellen dat er zonder webserver niets is om php/asp te parsen, maar volgens mij is het beter als je *begrijpt* wat het probleem is, en waarom je prima dynamische zaken op een cdrom kwijt kunt zolang je ziet dat de dynamiek clientside moet zijn en je dus vast zit aan java- en vbscript (of clientside java/ActiveX).

[ Voor 1% gewijzigd door burne op 14-02-2003 14:39 . Reden: typo. ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Folkert
Voordeel van Flash en Director is natuurlijk dat het platform onafhankelijk is...
Zijn er ervaringen op dit vlak?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Burne schreef op 14 February 2003 @ 14:38:
Ik kan je natuurlijk gewoon vertellen dat er zonder webserver niets is om php/asp te parsen, maar volgens mij is het beter als je *begrijpt* wat het probleem is, en waarom je prima dynamische zaken op een cdrom kwijt kunt zolang je ziet dat de dynamiek clientside moet zijn en je dus vast zit aan java- en vbscript (of clientside java/ActiveX).
Je kan php perfect parsen zonder enige webserver. Gewoon door 'php myscript.php' uit te voeren. De vraag is of je wat aan de output hebt.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Folkert schreef op 14 February 2003 @ 14:40:
Voordeel van Flash en Director is natuurlijk dat het platform onafhankelijk is...
Zijn er ervaringen op dit vlak?
Waarom dan niet een echte programmeertaal leren? Java is ook platform onafhankelijk als dat echt zo belangrijk is.

• Folkert
Natuurlijk hoeft het niet in asp/php te zijn, zolang er maar een mogelijkheid bestaat om middels een cd een datasource aan te spreken met dezelfde functionaliteit als bij een webapplicatie, dus zoek op keyword, indelen van niveaus ed... noem maar op.
Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen en kennis op dit vlak zodat ik me daarin kan verdiepen....

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

* LordLarry heeft het gevoel genegeerd te worden

• Folkert
Kan je dan 'php myscript.php' gebruiken in combinatie met een MySQL database??? Hoe gaat het dan in z'n werk?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Gewoon precies hetzelfde. De webserver doet niet anders als het uitvoeren van php.exe. Het enige verschil is dat de webserver de ouput ervan via http naar de client stuurt. Als je dit nu op de commandline uitvoert krijg je gewoon de output op je scherm te zien. Niet heel nuttig zo los.

php en html zijn niet getrouwd. Je kan ook php gebruiken om XML of wat voor ouput dan ook te maken. En ook php en http zijn niet onlosmakelijk verbonden. Je kan vanalles met de in en output doen...

[ Voor 3% gewijzigd door LordLarry op 14-02-2003 15:09 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Je kan met het programma MicroWeb een PHP server met MySQL rechtstreeks van CD afdraaien. Gebruik ik soms ook om te presenteren. De MySQL database kopieer je mee en word dan in een door jou aangegeven directory op de harddisk geplaatst, en kan dan ook worden aangepast. Deze blijft volgens mij daarna steeds bereikbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Puck op 14-02-2003 15:17 ]

Arrived anxious, left bored

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Je zit dan nog wel met het probleem van de opslag, je kunt geen waardes in de database invoeren, omdat je niet op de cd kunt schrijven. (iig niet simpel)

mijn T.net systeemspecspagina

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

RRX schreef op 14 februari 2003 @ 15:18:
Je zit dan nog wel met het probleem van de opslag, je kunt geen waardes in de database invoeren, omdat je niet op de cd kunt schrijven. (iig niet simpel)
Zie me post (aangepast) hierboven:
De MySQL database kopieer je mee en word dan in een door jou aangegeven directory op de harddisk geplaatst, en kan dan ook worden aangepast. Deze blijft volgens mij daarna steeds bereikbaar.

Trouwens kan je ook een setup maken voor de applicatie, zodat deze gewoon simpelweg geinstalleerd word. Het gaat er alleen om dat het heel gemakkelijk een webserver opstelt.

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 14-02-2003 15:20 ]

• Folkert
...om deze uiteindelijk te handelen binnen een interface? Ik ga eens deze mogelijkheden bekeijken. Alvast bedankt voor de reacties!
Een vraag die momenteel op mijn bureau ligt is een catalogus van meer dan 5000 artikelen met fotos, data, informatie etc. Deze wil de klant op een cd publiceren met een vriendelijke gebruikers interface waarin je kan zoeken naar artikelen etc...

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Folkert schreef op 14 February 2003 @ 15:19:
...om deze uiteindelijk te handelen binnen een interface? Ik ga eens deze mogelijkheden bekeijken. Alvast bedankt voor de reacties!
Een vraag die momenteel op mijn bureau ligt is een catalogus van meer dan 5000 artikelen met fotos, data, informatie etc. Deze wil de klant op een cd publiceren met een vriendelijke gebruikers interface waarin je kan zoeken naar artikelen etc...
Dat gaat volgens mij dus prima met MicroWeb ( Ik heb zelf ook een catalogus (php & MySQL) van 1000 producten nu ook op CD :*) )

• Folkert
Microweb? hm zal ook eens ff kijken.... thanx!

• Folkert
De database hoeft niet te worden gewijzigd. Het spreekt voor zich aangezien het om een cd rom versie gaat...:-)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Folkert schreef op 14 February 2003 @ 16:12:
De database hoeft niet te worden gewijzigd. Het spreekt voor zich aangezien het om een cd rom versie gaat...:-)
Eeh.. je wilt dus een programma hebben dat je op CD zet, en uit een DB o.i.d. z'n informatie haalt om iets te tonen???

Dat kan je met elke willkeurige programmeertaal/ontwikkelomgeving in elkaar draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 14-02-2003 16:33 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Folkert: Een vraag die momenteel op mijn bureau ligt is een catalogus van meer dan 5000 artikelen met fotos, data, informatie etc. Deze wil de klant op een cd publiceren met een vriendelijke gebruikers interface waarin je kan zoeken naar artikelen etc...
Als je zo'n vraag van een klant binnenkrijgt en je moet hem daarna hier gaan stellen met duidelijk geen flauw idee van de mogelijkheden, ben je denk ik toch wel een beetje verkeerd bezig...

Kan je niet beter (1) aangeven dat dit niet jullie terrein is of (2) de zaak uitbesteden of (3) werknemers aantrekken die dit wel kunnen?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Of maak een HTML Help bestand. Werkt als een offline website. Alles wat IE kan, kan je gebruiken. Inclusief client side scripting. Server side scripting natuurlijk niet, maar als het om alleen zoeken gaat is het een kwestie van een goede index maken of de standaard free search gebruiken.

HTML Help bestanden vind je bijna overal in standaard MicroSoft producten terug. Zoals windows zelf. Start Button->Help

• Folkert
mbravenboer schreef op 14 February 2003 @ 16:40:
[...]

Als je zo'n vraag van een klant binnenkrijgt en je moet hem daarna hier gaan stellen met duidelijk geen flauw idee van de mogelijkheden, ben je denk ik toch wel een beetje verkeerd bezig...

Kan je niet beter (1) aangeven dat dit niet jullie terrein is of (2) de zaak uitbesteden of (3) werknemers aantrekken die dit wel kunnen?
Het is een vraag, wat ik vrij duidelijk heb geschreven. Nee, ik ben niet bekend met deze mogelijkheden... moet je dat dan maar direct doorschuiven? Natuurlijk kan je alles direct doorschuiven. Als je alles doorschuift zonder zelf te ontdekken kom je nergens. Aangezien ik vrij vaak de vraag krijg wil ik er gewoon wat meer over weten.... Het is dus niet de issue of ik verkeerd bezig ben....

Maar bedankt voor je reactie... no offense...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Folkert: Natuurlijk kan je alles direct doorschuiven. Als je alles doorschuift zonder zelf te ontdekken kom je nergens.
Tuurlijk, leren is ook altijd goed :) . Leren is altijd goed. Als je dit dus voor educatieve doeleinden of eigen vermaak doet is het helemaal fantastisch dat je wilt weten hoe je dit gaat aanpakken.

Uit die ene post maak ik echter op dat je een serieus bedrijf hebt (of daarvoor werkt). Je hebt het namelijk over een bureau, een vraag die je voorgeled is, een klant en aardig omvangrijke opdracht.

Dat is een hele andere situatie en wellicht moet je je dan afvragen of je er verstandig aan doet hier gelijk zelf aan te begonnen voor een klant... Het zal je waarschijnlijk relatief veel tijd kosten en als het resultaat niet overeenkomt met het niveau van het werk wat je normaal gesproken aflevert, schaadt het wellicht meer dan dat baat ...

Uiteraard is de situatie iets anders als je een 'thuisprutser' bent (klinkt negatiever dan ik het bedoel ;) ). De klant zal dan waarschijnlijk lagere verwachtingen hebben, die horen bij de prijzen die je hanteert.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Erikie

www.erikie.nl

Ik heb ooit een programmatje gemaakt met director, en ik schreef alle data die opgeslagen werd gewoon in een txt filetje op de hd. aan het eind van het programma (het was een workshop programma voor huisvestingen / architectuur (weet het zelf nieteens)) werd de uitslag naar een webserver gepost (wat inhield dat je wel internet moest hebben). Daarna syncroniseerde mysql (op een webserver) met de huidige data die op de harde schijf stond. Maar dan komt de vraag. is dit dynamisch? op zich niet, want alle vaste data staat gewoon op cd, maar alle dynamische data op het internet.

Voor de rest heb ik een aantal plugins voor director gebruikt (http://www.directxtras.com/DOS_home.asp?UUID=1219887&) en er is nog een tool (ben de naam vergeten) om access te benaderen zonder odbc. en of je access kan embedden, geen idee, maar volgens mij zijn daar makkelijke manieren voor!

traktor scratch!

Pagina: 1