(VBA+Excel) script werkt op slechts 1 PC

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een VBA script geschreven voor Excel 97, het VBA script importeerd eerst een textbestand met juiste columngrootte en maakt vervolgens van de juiste kolommen grafieken.

Echter als ik op een andere PC dit script run met exact de zelfde configuratie (Win2000 + Excel 97) dan doet het script niet meer helemaal wat het moet doen, nl grafieken tekenen.

Weet iemand hoe ik te weten kan komen wat de oorzaak is van dit probleem?
Het script werkt dus op 1 PC terwijl het op meerdere moet werken. Ik ben ten einde raad, please help mij.

Ik ben malle Pietje niet.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voert hij uberhaupt wel die macro uit? Zo niet, dan kan het aan je beveiliging liggen (werkplek gebonden)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Lijkt me handig als je "doet niet helemaal meer" nader specificeerd. Krijg je foutmeldingen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 14:41 ]

• OZ-Gump
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 14:40:
Lijkt me handig als je "doet niet helemaal meer" nader specificeerd. Krijg je foutmeldingen?
uh-huh! Enne.... is debuggen misschien een idee? Zet een breakpoint in je code (waar die zou horen te beginnen) en kijk of hij daar komt. En zo ja, waar het spaak loopt. Ikzelf verwacht ook dat het beveiligingsinstellingen zijn. Tenzij je de macro in je template hebt opgeslagen in plaats van in het document zelf... :P

My personal website

• BeachPatroller
Eehm ok, de macro's werken gedeeltelijk virusprotection staat uit.
Op zich werken de macro's wel alleen de source ranges van de grafieken staan op de ene PC wel correct weergegeven en de ander niet, ofwel. De macro wordt dus zonder foutmelding uitgevoerd alleen de sourceranges van de grafieken worden niet correct weergegeven.

• BeachPatroller
Oke ik ben er achter waar het aan ligt maar toch vind ik het vreemd. Ik werk bij een groot bedrijf en het komt door de user profiles. We gebruiken een PDC met loginscripts en Win 2000 (profiles). Mijn script werkt alleen maar onder 1 bepaalde user profile maar ik weet echt niet wat er anders aan zou moeten zijn dan aan de profile van mijn collega. Ik had toch wel gedacht dat VBA script en Excel gevoelig zouden moeten zijn voor de instellingen. Misschien ben ik zo duidelijker?

• BeachPatroller
Weet iemand welke opties in Excel of VBA beroep doen op de basis instellingen van Excel? Het heeft in iedergeval te maken met het niet correct creeeren van grafieken.
Als ik de references kan opvragen van een Excel-Sheet + Macro's zou ik misschien verder komen maar ik kan deze optie niet vinden in VBA'97. Heeft dan niemand een idee hoe ik dit probleem anders op kan lossen dan per user het script op een andere manier coden (terwijl ik niet eens de fout kan vinden)?
Ik wordt hier wanhopig van :'(

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
Ik ben wel bereid om eens naar je code te kijken ... zet het ergens online zo dat ik er in kan duiken en laat ff linkie weten ;-)

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:48

Schonhose

Retro Icoon

Ik heb nog wel een code die automatisch een reference maakt naar een add-in ofzo. Heb ik net gisteren geschreven.

Zet anders even het bestand on-line met de grafieken die hij moet geven. Zo kunnen wij natuurlijk niet zien wat er mis is. VBA is niet user-profile afhankelijk in eerste instantie. Mijn code draait over al (mits Office 2000 en hoger)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• BeachPatroller
Ok, sorry voor de ontzettend late reactie maar ik ben er achter. Ik heb momenteel nergens webspace dus ik doe het ff zo.

Het heeft te maken met de 'numeriekheid'

De kolom waar het over gaat ziet er zo uit (alleen dan 28. 000 regels lang)

Van kolom "B"moeten de waarden in de Y as komen. De waarden worden uberhaupt niet getekend en ik vermoed omdat de tekst als "general" geimporteerd wordt. Als ik deze kolom numeric maak zie ik nog steeds geen grafiek verschijnen.
Zet ik op een andere kolom bijv =("B3"*1) dan kan hij van die andere kolom dus wel een grafiek tekenen.
Het heeft dus te maken met de interpretatie van Excel over hoe hij met die waarden om moet gaan. Nu doet de ene PC dit dus wel goed en de ander niet (met hetzelfde bestand).

Hoe zorg ik dat Excel de B kolom als waarden ziet?

Fragment

01NOV02 0 ROU = 4
TIME TRAFF OUTG.CALLS INC.CALLS NDV NBLO OFLO CONG
09:15-09:30 52.91 147 171 204 0 0 0
09:30-09:45 54.65 153 191 204 0 1 0
09:45-10:00 47.95 142 162 204 0 0 0

etc.

[ Voor 51% gewijzigd door BeachPatroller op 13-03-2003 14:55 ]

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 17:51
Staan bij alle PC's onder Configuratiescherm > Landinstellingen het decimaalsymbool ingesteld op een punt? Anders interpreteert Excel bij het importeren de tweede kolom als tekst.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1