Toon posts:

Anti RSI muis

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen ik werd zojuist gespamd met een advertentie die hiernaar doorveerwees: http://www.rocketmouse.com/index_k3.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me meer zoiets van rsi arm vervangen door sms duim...

Verwijderd

nou de site is overbelast, dus kan hem niet zien, maar ik weet wel dat anti rsi muis in feite onzin is. het enige wat echt helpt zijn die hele dure apparaten die je ogen scannen, dus door te kijken simuleer je dan een muis. maar dat praten we wel over een bedrag met drie nullen

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 19:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nee .. dit is een hele simpele gadget .. ziet er wel grappig uit :) Momenteel heb ik best wel regelmatig last van mijn arm .. uit gewoonte laat ik die meestal geheel op het bureau rusten, maar steeds vaker wordt dat pijnlijk :'(

Met zo'n gadget hou je je hand gewoon voor je op schoot .. of waar dan ook :z
Nu alleen nog een cordless-variant hierop en dan ren ik naar de winkel !!! :9~

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Het belangrijkste tegen RSI is juiste werkhouding, regelmatig pauzes en als het even kan wat oefeningen op zijn tijd. Een muis is een hulpmiddel en als je huidige muis niet bijdraagt aan die goede werkhouding dan pas ga je aan andere muizen denken.
Dus:
1) Geen stres
2) Goede werkhouding
3) Regelmatige pauzes
4) Eventueel hulpmiddelen om je arm/rug/hand te ontzien.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Dit ding heb ik ook wel eens zien liggen bij de Mediamarkt. Dus als je hem eens in het echt in je hand wil hebben. Ik neem tenminste aan dat ze die daar nog hebben. Verder sluit ik mij helemaal aan bij de punten die c70070540 heeft genoemd. Met de kanttekening dat een muis wel degelijk uit maakt, als je regelmatige van muis WISSELT en dat met voorgaande punten, dan is dat nog beter! Los in ieder geval niet het ene probleem op met het ander (wat vaak gebeurd).

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

ow, wacht link doet het weer!

ik heb precies zo'n ding. btw: nix limited time, en 30 dollar is al helemaal schandalig. ik heb hem geloof ik voor 15 euro op de hcc gekocht, en waarschijnlijk heb ik nog te veel betaald.

voor presentaties of foto's /dvd kijken op tv is zo'n ding ideaal, maar gewoon computeren (vooral surfen) gaat echt niet. binnen no time heb je kramp. werken met word is echt zwaar irritant, want voordat je dat ding goed en wel beet hebt ben je ook weer 5 seconden verder.

deze ligt bovendien niet erg stabiel in je hand. dan moet je er eigenlijk 1 met handvat hebben, die bestaan ook, zelfs draadloos.

edit: net als bij een gewone muis komt er stof aan de binnenkant, dus gaat hij schokken, alleen deze dingen kun je niet open maken. je moet hem dus spaarzaam gebruiken, of met een zaagje open maken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 14:45 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hmmmz .... idd, snel ff wisselen naar toetsenbord is weer zwaar lastig :| .. afgekeurd >:)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ziet er wel geinig uit.
was er niet ook zoiets in pistoolvorm?
stond geloof ik een tijd geleden in de computeridee tussen de gadgets op de eerste paar pages.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Ik heb de logitech Trackman Wheel, met een trackball voor je duim. Daar krijg je ook geen RSI van (ik tenminste niet :) ).

tvw

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 16:35
Ik heb een Wacom tablet en dat helpt ook erg goed tegen RSI... Vooral als je het al hebt... En stof ongevoelig (* dumb_8 kijkt naar laag stof op het ding)

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Verwijderd

ik heb al een jaar of 5 RSI dus helpt mij niet meer ;(

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:41

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Beste remedie tegen RSI is gewoon niet computeren, maar ik denk dat dat voor velen die hier komen redelijk moeilijk tot onmogelijk is.

Je zou eventueel spraakherkenning kunnen gebruiken. De huidige generatie is redelijk goed. Bij oudere programma's wil het spreken nog wel eens uitlopen in schreeuwen en vloeken 8)7 (wat de mensen in je omgeving dan weer wat minder vinden ;) ).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 15:52:
ik heb al een jaar of 5 RSI dus helpt mij niet meer ;(
Euhmz .. hoe ga je dan tegenwoordig met je PC om !? :? Telkens heel kort?! .... allemaal aanpassingen?! :? Veel pijn enzo ?! En zou dit apparaatje niets voor jou zijn dan ?! :?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Ziet er wel handig uit. Alleen vrees ik dat je last gaat krijgen van je duim als je veel moet klikken. Die knoppen lijken me namelijk vrij ver van het balletje zitten

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zorg voor voldoende afwisseling van bewegingen van je armen, nek etc, dan heb je zo'n vage muis echt nie nodig..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Volgens mij kun je totaal niet snel 'muizen' met deze muis, stel dat je je muis eerst naar beneden sleept, dan zit je duim onderaan het apparaat. Nu moet je nog klikken, en moet je dus met je duim terug naar boven om te klikken.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik heb thuis zo'n ding liggen en het is best wel fijn voor in windows te rotzooien om dat je dan lekker achter over in je stoel kan gaan hangen. Voor spellen te spelen zou ik het niet aanraden want je bent gewoon nietsnel genoeg met dat ding.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het lijkt me opzich wel handig om hem te gebruiken als soort afstandsbediening als ik beneden via de tv-out een filmpie kijk. (Zoiets dus.) Nu moet ik dan met zo'n muismat op mn knie gaan lopen frutten.
Verder heb je er weinig aan lijkt me, zie reactie van Gunhead :)

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2003 16:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09

AMDFreak

Intel is zo..

Nou, ik vind het eigenlijk meer een soort van trackball, alleen dan in een andere vorm. Maar ik kan zowiezo niet met een trackball omgaan.. :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1