Toon posts:

2 netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik krijg binnenkort kabel internet :P en ik heb al een netwerkkaart in mijn computer zitten. Kan de netwerkkaart van kabel internet er gewoon langs, of kunnen er geen 2 kaarten in 1 PC.

Verwijderd

maar 2???? ;) der kunnen er nog wel wat meer in hoor hehehe. Je hebt ook wel kaarten waar al 2 of 4 op zitten.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ja hoor gaat heel goed.
Maar k weet nie of je provider het goed vind.
Toen ze bij mij kwamen installeren maakte het die kerel niets uit.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Die hufters van mijn kabel hebben m'n hele netwerk platgelegd en aangezien me het veel moeite heeft gekost ben ik boos. Hij had een smoes dat netwerk en kabelinternet niet goed werkten, later bleek hij de stekker verkeerd aan de kabel gemaakt te hebben. inmiddels is het netwerk weer in de lucht.

Ja je hebt een tweede netwerkkaart nodig dan kan je provider ook niet zien dat jij met twee computers het internet op gaat en lijkt het er net één die alle aanvragen doet.

Verwijderd

ik krijg ook binnen kort kabel en heb ook een netwerkje thuis maar de twee netwerk [in de zelfde pc] kaarten mogen niet de zelfde naam hebben
anders weet te computer niet welke kaart het kabel kaart is en welke de netwerk kaart is toch

Verwijderd

Nein dat is niet zo, ik heb twee normale realteck kaarten erin zitten, precies hetzelfde en werkt prima. Computer kijkt niet naar namen, maar naar poorten en nummers. Het is alleen voor jezelf wat lastig wat welke kaart is. Je moet dus eerst de ene kaart configureren en dan de ander, anders raak je zelf in de war de computer niet volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Doen ze daar bij @HOME moeilijk over?

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 18:35
nee hoor, heb el vanaf juni een netwerkje liggen op een kabel account. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nu maar hopen dat ze snel komen :)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Nee, het maakt die installeurs van essent@home nix uit, sterker nog; ze suggereren het zelfs :)

Tenminste, dat heb ik van horen zeggen *D

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

nee, doen ze bij @home niet moeilijk over, want de installateurs vinden het niet erg (gave tips zelfs) en @home zelf ziet niks :)

Verwijderd

Als tijdens het instellen van het kabelinternet je internet niet werkt, moet je wel kijken of die gast de stekker in de goede netwerkkaart heeft gestoken. Dat hadden ze bij mij eerst verkeerd gedaan. Chello.

Verwijderd

Wat je ook kunt doen zonder een 2e netw.kaart erin te zetten, is gebruik maken van een hub. Gewoon de UTP kabel voor internet in de eerste poort. Op de 2e poort prik je de pc waar kabelinternet op moet draaien.
Op de andere poorten kun je dan de andere netwerkpc's prikken. Werkt bij mij uitstekend. Heb zelf netwerk met 4 pc's (5-poorts hub). Wordt zelfs door @Home (internetprovider) geadviseerd.

Succes!

Verwijderd

zeg mikiemike,

waar staat dat ergens dan dat @home dit adviseert??? bovendien heb ik dit ook geprobeerd, maar werkte dit niet. Vertel...hoe heb je dit precies gedaan dan?

Ben benieuwd...

Verwijderd

He TheMikerMC,

Zoek maar eens in de speciale @Home browsers bij @home services en dan naar "meerdere pc's" Daar staat zelfs een afbeelding hoe je het moet doen. Het werkt bij mij in ieder geval wel. Je hebt blijkbaar iets niet goed gedaan of over het hoofd gezien.

Verwijderd

zou kunnen dat ik wat over het hoofd heb gezien ja....wel raar, want volgens die monteur werkte het niet om de utp kabel van @home rechtstreeks in een hub te stoppen.

Ik ga vanavond wel ff kijken op die @home browser
Pagina: 1