Toon posts:

Windows XP Delay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat in windows xp het loginscherm (als je aan een domein hangt) 3 seconde later getoond wordt.

Dit kan misschien wel in de registery?

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Kappie

Tell me your secrets...

Waarom zou je dat willen? Wat is je uiteindelijke doel? Misschien dat er andere wegen zijn om dat te bereiken

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik begrijp ook niet helemaal wat je nu bedoelt/wil

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

boot.ini misschien als dat is wat jij bedoeld want zo helemaal begrijpen doe ik het nie echt

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende doet zich voor:

Ik heb netwerk met windows xp machines, deze machines zijn uitgerust met een gb netwerk kaart van intel (onboard) (dell optiplex gx260). De machines hangen aan een windows 2000 domain. We werken met Group Policies.

Zodra je een werkstation opstart en je wachtwoord intikt bij het logon schermpje krijg je de foutmelding dat hij je roaming profile niet kan vinden. Daarna zegt de computer in de eventlog dat de GPO`s niet zijn toegepast.

Dit is een probleem wat al 9 maanden oud is. Intel geeft microsoft de schuld en microsoft zegt dat de enige oplossing is een andere netwerk kaart.
Wat gebeurd er namelijk doordat windows xp alles tegelijk opstart in tegenstelling tot windows 2000 is de netwerk kaart eigenlijk nog niet klaar op het moment dat je je wachtwoord in tikt. Hierdoor kan je werkstation geen domein controller vinden en geeft de bovenstaande foutmeldingen.

Een paar honderd netwerkkaarten vervangen is geen optie mede omdat dit systeem maar 1 pci slot heeft.

Dus wil ik eigenlijk een vertraging inbouwen in het inloggen. Dus op het moment dat je computer opstart dat het logon schermpje een 5 seconde later komt. Dan is namelijk de netwerkkaart wel klaar.

Hier kan je meer informatie vinden:

http://forums.us.dell.com...x_network&message.id=2718

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q326152

Alle oplossingen die aangedragen zijn in deze bovenstaande links hebben we al geprobeerd.

Bedankt

Verwijderd

precies hetzelfde probleem heb ik ook gehad, het vertragen van boot.ini werkt iig niet, het lijkt erop alsof het inloggen gewoon sneller gaat dan het vinden van het netwerk ofzo en windhoos xp gebruikt een cache van 10 logins om wachtwoorden te onthouden (zodat je ook lokaal kunt inloggen als de server offline is)

misschien een goed idee om het opstarten / tonen van user logon screen te vertragen maar hoe dat moet????

Verwijderd

Ghans: Ik heb een Login Shell ontwikkelt die gebruik maakt van een GINA stub en daarna met een in te stellen vertraging de standaard GINA (en dus het Login venster) aanroept. Ik mail je wel een linkje anders loop ik wellicht te spammen. Het zal niet precies zijn wat je wilt maar je kan ook zoeken of er elders GINA stubs te vinden zijn waarmee je een vertraging kan realiseren. Wellicht kan je ook een dummy service installeren die de boel vertraagd.
Pagina: 1